اجتماعی

اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان برای اختصاص پروژه‌های نیمه‌تمام

اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان برای اختصاص پروژه‌های نیمه‌تمام

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، عباس شعبانی در آیین پروژه انتقال پساب تصفیه خانه شهرک غرب به منطقه ۶ در قالب پویش امید و افتخار اظهار کرد: از ابتدای مدیریت شهری جدید حدود ۲۰ هزار تومان پروژه نیمه‌تمام شناسایی شد که بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان آن تا امروز به بهره‌برداری رسیده است.

وی تصریح کرد: ۱۳۶ پروژه در مناطق از ۲۰ میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام شناسایی شده، تاکنون به بهره‌برداری رسیده که یکی از آنها همین پروژه انتقال پساب تصفیه‌خانه شهرک غرب به منطقه ۶ است.

شعبانی ادامه داد: بی‌تردید استفاده پساب در آبیاری فضای سبز اولویت شهرداری تهران محسوب می‌شود تا از این طریق بهره‌برداری از منابع زیرزمینی کاهش پیدا کند و از آثار سوء فرونشست زمین در تهران جلوگیری کنیم. ظرف ۲۰ ماه گذشته تلاش مضاعفی در خصوص بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام صورت گرفت که پروژه امروز یکی از ثمرات آن است که طی آن ۳.۵ کیلومتر انتقال پساب به منطقه ۶ محقق شد.

زاکانی: به شهر تهران هویت فناورانه دادیم/ تمام پروژه‌های شهری مجدد فعال شدند

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران تاکید کرد: تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت نیرو و شهرداری تهران به امضاء رسیده تا از طریق آن استفاده حداکثری از پساب برای آبیاری فضای سبز در شهر تهران محقق شود. بر همین اساس علاوه بر منطقه ۶ در ۶ منطقه دیگر نیز این کار انجام می‌شود که در حال حاضر برخی از پروژه‌های انتقال پساب به بهره‌برداری رسیده و برخی با پیشرفت فیزیکی مناسب در حال پیگیری است.

افزایش بهره‌وری از پساب شهری تا پایان سال

به گزارش برگزیده های ایران، علی محمد مختاری مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران نیز در آیین افتتاح پروژه انتقال پساب تصفیه‌خانه شهرک غرب به منطقه ۶، گفت: یکی از مشکلاتی که در کلانشهرها وجود دارد بحران آب است که در تهران نیز این مشکل وجود دارد؛ اما شهرداری تهران از ابتدای سال گذشته ۷ میلیون متر مکعب از پساب برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌کرد که امروز این رقم به ۲۲.۵ میلیون متر مکعب رسیده است.

وی افزود: با توجه به تفاهم‌نامه وزیر نیرو و شهردار تهران تا افق سال ۱۴۱۰، ۱۴۵ میلیون متر مکعب پساب برای آبیاری فضای سبز شهر تهران اختصاص داده می‌شود که برای امسال ۳۰ میلیون متر مکعب در نظر گرفته شده است. به این ترتیب جمعا در سال جاری میزان اختصاص پساب برای آبیاری شهر تهران به ۵۰ میلیون متر مکعب می‌رسد.

مختاری تصریح کرد: پروژه انتقال پساب تصفیه خانه شهرک غرب به طول ۳.۵ کیلومتر امروز به بهره‌برداری می‌رسد و مشکلات آبیاری فضای سبز در منطقه ۶ را حل و فصل می‌کند. در حال حاضر در تهران برای آبیاری فضای سبز مشکلی نداریم. به صورت  صددرصدی برای آبیاری از آب خام استفاده می‌شود ولی باید پساب جایگزین چاه‌ها شود تا در چاه‌ها بسته و شاهد کاهش استفاده از منابع زیرزمینی باشیم تا تاثیر مثبت در موضوع فرونشست زمین و جلوگیری از آن را شاهد باشیم.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه باید برای جلوگیری از فرونشست زمین کاهش استفاده از منابع زیرزمینی محقق شود، افزود: با همکاری وزارت نیرو و شهرداری تهران امیدواریم هر چه سریع‌تر پساب جایگزین آب‌های خام شود.

به گفته وی، از ۶ سال قبل کاشت چمن در تهران ممنوع شده و چمن‌ها با کاشت گونه‌های مقاوم و کم آب‌بر جایگزین شده است، ولی چمن‌های موجود با توجه به سایه درختان باقی نمی‌مانند و امکان از بین بردن آنها با توجه به صدمه‌ای که به ریشه درختان وارد می‌شود امکان‌پذیر نیست.

هزینه ۲۵ میلیارد تومانی شهرداری منطقه ۶ برای احداث تصفیه‌خانه شهرک غرب

به گزارش برگزیده های ایران، سید مرتضی روحانی شهردار منطقه ۶ در این مراسم اظهار کرد: این پروژه در سنوات گذشته شروع شده بود و در مقطع ۶ ماه گذشته به صورت جدی پیگیری شد که یکی از ابعاد آن ، بحث زیست محیطی بود.

وی با بیان اینکه در ۶ ماه، ۷۰ درصد باقیمانده پروژه پیش رفته است، افزود: موضوعی که امروز در بحث پساب و فاضلاب شهر تهران انجام شده سه ناحیه ما را تحت پوشش قرار می‌دهد و ۳۵ درصد آبیاری فضای سبز منطقه را شامل می‌شود، ۵ هزار متر مکعب هم از مصرف آب‌های زیرزمینی ما کم می شود.

روحانی تصریح کرد: ۲۵ میلیارد تومان هزینه این پروژه بوده که ۱۷ میلیارد آن مربوط به ۶ ماه گذشته است.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا