آذربایجان غربی

اختصاص ۵۰۰ تن آرد ترمیمی به نانوایان آذربایجان‌غربی

به گزارش برگزیده های ایران از ارومیه، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی غلامرضا بابایی اظهار داشت: سهمیه آرد نانوایان در این استان متناسب با پراکندگی واحدهای پخت نان و سرانه تعیین شده تأمین می‌شود و میانگین سرانه آرد مصرفی ماهانه برای هرنفر حدود ۹.۵ کیلوگرم در ماه است.

وی با بیان اینکه نانوایان باید مطابق قانون نظام صنفی آرد دریافتی را در همان شهرستان و یا بخش پخت و توزیع کنند، افزود: این واحدها حق فروش آرد را ندارند و ملزم به پخت سهمیه تحویلی هستند، باید در زمان مشخص شده از سوی اتحادیه‌های نانوایی اقدام به پخت و در زمان مقرر به کار خود پایان دهند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی تصریح کرد: افزایش قیمت نان در جلسه کارگروه گندم، آرد و نان این استان که متشکل از ادارات و اتحادیه های استانی و معاون استاندار مصوب و برای اجرا به اتحادیه‌های نانوایان و جهت نظارت بر رعایت قیمت‌های مصوب به معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت ابلاغ می‌شود.

بابایی افزود: در آذربایجان‌غربی ۴ هزار و ۸۴۲ واحد نانوایی مشغول فعالیت هستند که آرد مورد نیاز این واحدها به ۲ روش یارانه‌ای یک و یارانه‌ای ۲ تأمین و توزیع می‌شود و سرانه آرد مصرفی حسب نیاز مناطق مختلف در استان متفاوت است.

وی با اشاره به بازرسی‌های انجام شده در خصوص نان در سطح این استان، اظهار داشت: در نیمه اول امسال، ۱۶ هزار و ۵۳ مورد بازرسی از واحدهای پخت نان انجام شده و یک هزار و ۸۵۸ فقره پرونده تخلف صنفی به ارزش بیش از ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تشکیل شد که جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به سازمان تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا