اردبیل

اخذ رضایت از اولیای دم ۵ پرونده قتل/ ۶۲ هزار فقره پرونده وارد شورای حل اختلاف شده است

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، حجت‌الاسلام سیدحسین علوی ظهر امروز در مراسم نوزدهمین سالگرد تاسیس شوراهای حل اختلاف که در دادگستری کل برگزار شد، اظهار کرد: ۱۷ فقره پرونده قتل در سال ۹۹ با تلاش هیات جهادی بخشایش شورای حل اختلاف استان منجر به رضایت از اولیای دم شد‌.

وی افزود: ۵ فقره پرونده قتل نیز در ۷ ماه سال‌جاری منجر به رضایت قطعی شده است و ۹ فقره پرونده نیز منجر به رضایت مشروط شده است که در راستای قطعی شدن آن نیز نهایت تلاش خود را به کار بسته‌ایم.

 ۶۲ هزار فقره پرونده وارد شورای حل اختلاف شده است

رییس شوراهای حل اختلاف استان اردبیل در تشریح آمار پرونده‌های ۷ ماهه سال ۱۴۰۰ عنوان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون بیش از ۶۲ هزار فقره پرونده وارد شورای حل اختلاف استان شده است که در این مدت ۶۰ هزار و ۹۱۰ پرونده مختومه، ۱۶ هزار و ۷۷۷ فقره پرونده منجر به صلح و سازش شده است‌.

حجت‌الاسلام علوی با بیان اینکه ۳۷ درصد از پرونده‌های شوراها منجر به مصالحه شده است، تصریح کرد: یکی از اهداف مجموعه شوراهای حل اختلاف برقراری صلح و سازش در میان مردم است که در این باره آموزه‌های دینی متعددی وجود دارد.

معاون قضایی رییس کل دادگستری در امور شوراهای حل اختلاف استان با اشاره به آمار آزادی زندانیان شوراهای حل اختلاف اذعان کرد: ۶۳۴ نفر از زندانیان شوراهای حل اختلاف در سال ۹۹ و ۳۲۵ نفر در ۷ ماهه سال ۱۴۰۰ از زندان رهایی یافته‌اند.

وی گفت: نیاز است در جامعه ما فرهنگ صلح و سازش بیش از پیش ترویج یابد که در این راستا اصحاب رسانه نقش ویژه‌ای را ایفا کنند تا این فرهنگ دینی در سراسر جامعه جاری شود.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا