آذربایجان شرقی

اخذ عوارض برای اتوبان ناقص!

به گزارش برگزیده های ایران از سهند، علی‌اصغر علیزاده رئیس شورای اسلامی شهر سهند در ارتباط با نصب اطلاعیه اخذ عوارضی در اتوبان تبریز – سهند  اظهار داشت: با توجه به اینکه این آزادراه با مشارکت شرکت عمران و بخش خصوصی تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است ولی نواقص اتوبان از جمله روشنایی آن هنوز تکمیل نشده که دلیل آن افتتاح عجولانه اتوبان در دولت قبلی بود.

وی افزود: چون پیمانکار مربوطه فعلاً نواقص اتوبان را تکمیل و طبق قرارداد تحویل نداده است، اخذ عوارضی وجاهت قانونی ندارد و در اتوبان‌های دیگر شهرها مشابه شرایط اتوبان سهند هزینه‌های مربوطه از طریق بودجه شهرهای جدید انجام پذیرفته و اخذ عوارض از مردم ضرورت ندارد.

علیزاده با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای حذف عوارضی اتوبان گفت: از آقای طاهرخانی، معاون وزیر و از نمایندگان مجلس خواهش می‌کنیم با توجه به اینکه اکثریت مردمی که از این اتوبان استفاده می‌کنند از توانایی مالی بالایی برخوردار نبوده و ساکن مساکن مهر می‌باشند، برای حذف عوارضی اقدام کرده و از حق مردم سهند دفاع کنند.

وی در مورد وضعیت اقتصادی مردم در شرایط تحریم و تحمیل هزینه اضافی به آنها در شرایط فعلی اذعان داشت: در برهه زمانی کنونی با نصب بنرهای اخذ عوارضی بار روانی مضاعف به مردم تحمیل شده و از شرکت عمران شهر سهند درخواست داریم، منابع هزینه‌کرد بخش خصوصی را از محل پرداخت بودجه شهرهای جدید تامین کنند؛ همانطور که نصف هزینه‌های اتوبان توسط خود شرکت عمران تامین شده است.

رئیس شورای شهر سهند اشاره‌ای به وظیفه قانونی نمایندگان استانی در قبال مردم سهند هم کرد و افزود: با توجه به اینکه اکثریت مردم  شهر سهند سرریز جمعیتی شهر تبریز می‌باشند انتظار داریم، تمام نمایندگان استانی به خصوص ۶ نماینده حوزه انتخابیه به‌طور مستقیم به این مسئله ورود کرده و دغدغه‌های مردم سهند را رفع نمایند.

وی در ارتباط با نواقص اتوبان اضافه کرد: نواقص اتوبان که از جمله آن می‌توان به روشنایی آزادراه، نبود خط تلفن همراه، دوربین‌های کنترل سرعت اشاره کرد با وجود گذشت یک‌سال از افتتاح اتوبان فعلاً اقدامی انجام نگرفته و زمان مشخصی هم برای تکمیل ایرادات مسیر تعیین نشده است.

علیزاده با بیان اینکه باید هر چه زودتر پیمانکار مربوطه بنرهای اخذ عوارضی را جمع‌آوری کند، تصریح کرد: من این وعده را به مردم سهند می‌دهم که اخذ عوارضی فعلاً عملیاتی نخواهد شد و در ۶ ماه آینده هم امکانات مورد نظر را نمی‌توانند فراهم کنند.
 
وی یادآور شد: باید مسوولان مربوطه از کارهایی که باعث تحریک و افزایش بار روانی مردم می‌شوند، خودداری کرده و برای پیشبرد کارها با ۷ عضو شورای شهر و امام جمعه سهند مشورت کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر سهند با بیان این مطلب که تا حالا تنها یک نماینده مجلس پیگیر کارهای مربوط به عوارضی اتوبان شده است، خاطرنشان کرد: با بهره‌گیری از تمام ظرفیت شهرستان و نمایندگان مجلس قادر خواهیم بود، عوارضی اتوبان و مشکلات ایجاد شده  را با پرداخت از محل درآمد شهرهای جدید حل و فصل کنیم.

چند روزی است تابلوهای برق، کابل‌کشی و دوربین برای نصب ایستگاه الکترونیکی عوارضی در اتوبان تبریز – سهند  آغاز شده و مردم سهند منتظر تحقق وعده‌های مسوولان برای حذف عوارضی یا تکمیل نواقص این اتوبان جدیدالاحداث می‌باشند.

نبود روشنایی و آنتن تلفن همراه از جمله نواقص اصلی اتوبان تبریز سهند ذکر شده و برخی از نواقص مربوط به استانداردهای جاده موجب تصادف‌های پیاپی در این مسیر پرتردد می‌باشد.

انتهای پیام/۶۰۰۰۲/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا