آذربایجان شرقی

اخلاق حرفه‌ای جزو جدایی‌‌ناپذیر پزشکی است/ الگوهای پزشکی به نسل جوان معرفی شوند

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، عابدین خرّم در مراسم تجلیل از پزشکان پیشکسوت استان، اظهار داشت: در دنیای طبابت، اخلاق و حرفه به شکلی جدایی‌ناپذیر به یکدیگر گره خورده‌اند و هر پزشکی که کارش را به‌طور حرفه‌ای آغاز می‌کند و قدم در راه پرفراز و نشیب درمان می‌گذارد قسم‌نامه‌‌ای را می‌خواند و خود را به رعایت اصولی ملزم می‌‌کند.

 وی گفت: این قسم‌‌نامه‌ برای این است که پزشکان با گذر زمان فراموش نکنند چرا این حرفه را انتخاب کرده‌اند و چه مسوولیت مهمی را به دوش گرفته‌اند.
 
خرّم با اشاره به اینکه امروز تعداد پزشکان از لحاظ کمی و کیفی افزایش یافته، افزود: ضروری است ابعاد ارزشمند این قسم‌نامه در بین پزشکان جوان به خوبی نهادینه شود تا همچون پیشکسوتان این عرصه با جان و دل برای درمان بیماران فعالیت کنند.
 
وی با تأکید بر اینکه رعایت اخلاق حرفه‌ای و برخورد مناسب و منطقی پزشک با بیمار و همراه او در فرهنگ و جامعه ما پیشینه غنی دارد، تصریح کرد: باید اسطوره‌ها و الگوهای پزشکی و حماسه‌هایی که آفریده‌اند در جامعه و برای نسل جوان پزشکان معرفی شوند.
 
استاندار آذربایجان‌شرقی با قدردانی از خدمات و تلاش‌های پزشکان و کادر بهداشت و درمان در دوران کرونا، اذعان داشت: بحران ۲ سال اخیر موجب شد جایگاه و منزلت قشر پزشکی به خوبی مشخص شود.

انتهای پیام/۶۰۰۲۱/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا