گیلان

اداره‌ای که پاسخگوی مشکلات مشتریان خود نیست!

به گزارش برگزیده های ایران از رودسر، یکی از مهم‌ترین وسیله ارتباطی تلفن‌های ثابت و همراه است که توانسته در حوزه‌های مختلفی مانند آموزشی، خدماتی و اطلاع‌رسانی با زندگی مردم پیوند محکم و مستقیم بخورد اگر این وسیله ارتباطی از زندگی روزمره ما حذف شود مطمئناً با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهیم خیلی از شغل‌ها مورد تهدید قرار گرفته و دانش آموزان و دانشجویان ما با وجود گسترش کرونا برای استفاده از فضاهای مجازی دچار مشکلاتی خواهند شد بنابراین سالم نگه داشتن و کنترل سیستم‌های ارتباطی و مخابراتی، رفع خرابی آن‌ها و سرویس دهی مطلوب به عنوان یکی از وظایف ذاتی مخابرات نمود بیشتری می‌کند.

تداوم قطعی‌های اینترنت خانگی و ضعف سرعت اینترنت تلفن همراه صدای مشترکین کلاچایی را در آورده و با گلایه مندی از خدمات مخابرات منطقه خواستار رفع این مشکلات و پیگیری‌های جدی دستگاه‌های مرتبط شدند.

محمد علیزاده یکی از ساکنین کلاچای و دانشجوی مهندسی برق دانشگاه بیرجند با اعلام نارضایتی از وضعیت نامطلوب اینترنت تلفن ثابت و همراه در گفت و گو با خبرنگار فارس چنین می‌گوید «به خاطر کرونا کلاس‌های دانشگاه را در فضای مجازی دنبال می‌کنم اما متاسفانه قطعی مکرر اینترنت به خصوص از ساعت چهار بعد از ظهر به بعد کلافه‌ام کرده چند بار به مخابرات هم مراجعه کردم اما نتیجه‌ای نگرفتم تصمیم دارم شاتل نصب کنم بلکه مشکل کلاس‌ها و تحقیقاتم را بتونم بهتر حل کنم». 

شغلم وابسته به اینترنت است

شغلم وابسته به اینترنت است اما تداوم قطعی‌های اینترنت خانگی و ضعف سرعت اینترنت تلفن همراه مدت هاست که جگرم را خون کرده، این مطلبی بود که خانم باران شعبانی یکی از ساکنین منطقه گزافرود، کوچه شهید عیسی پورآقاجان مطرح کرد و معتقد است اداره مخابرات برای خدمات‌دهی به مشترکین خود نانوان است.

وی چنین می‌گوید «مدتهاست که اینترنت منزل‌مان با مشکل مواجه بود کارشناسان مخابرات کلاچای پارگی متعدد در کابل‌های بیرون دروازه را علت قطعی‌های مکرر اینترنت اعلام کردند وقتی خواهش کردم کابل را تعویض کنند تا بلکه مشکل اینترنت منزل‌مان رفع بشه گفتند فعلاً کابل نداریم منتظر بمانید تا از استان برای ما تجهیزاتی برسد.

این شهروند اهل کلاچای از تداوم پیگیری‌های خود تا خرید کابل سخن گفته و می‌گوید «برای اینکه مشکلم زودتر حل شود و راحت‌تر کارهایم را انجام دهم قبول کردم که خودم کابل تهیه کنم و مخابرات زحمت کار را بکشد این کار انجام شد مدتی وضعیت اینترنتم بهتر شد اما دوباره برگشتیم به اول خط و الانم که کاملاً قطع شده و حدود یک ماهی است که اینترنت ندارم چند بار کادر فنی مخابرات برای برقراری اینترنت زحمت کشیدند خطم را بررسی کردند اما نتیجه نداد آن‌ها معتقدند که کابل مرکزی گزافرود به دلیل آسیب دیدگی کارهای عمرانی در سنوات گذشته معیوب شده که برای برقراری نت جواب نمی‌دهد.»

وی که سردرگم و مستصل از وضعیت بی‌سروسامانی مخابرات در شهر خود است گفته که برای حل مشکل به تجهیزات مخابراتی نیازمندند که متاسفانه دست مخابرات در این قضیه خالی بوده و قولی هم ندادند واقعاً از شرایط موجود خسته شدم من موندم و قطعی اینترنت وعدم پاسخگویی مخابرات کلاچای اگر بیکارم هم بشم کسی نیست که جواب بده یا جبران خسارت بکنه».

۶۰۰ کیلومتر سرقت کابل مخابراتی در سطح گیلان

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در خصوص توسعه زیرساخت‌های مخابراتی و ارائه خدمات مطلوب‌تر به مشترکین مخابرات در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: برای حل مشکلات مخابرات استان دوشنبه گذشته جلسه‌ای با وزیر کشور داشتیم مدیر کل مخابرات گیلان هم در وزارتخانه حضور پیدا کردند و مواردی مانند احداث دکل‌ها و ارتقا آن‌ها و همچنین تجهیزات مورد نیاز مخابراتی مواردی مطرح شد. 

حجت الاسلام محمد صفری ملک میان با اشاره به بیش از ۶۰ مورد اخطار قانونی شرکت مخابرات گیلان به همراه اول که به تعهدات خود عمل نکرده، افزود: یک آمار رسمی در خصوص اخطار دادن به چند شرکتی که به تعهدات خود عمل نکرده و عقب هستند به وزیر کشور ارائه شد. 

وی با اشاره به سرقت ۶۰۰ کیلومتر کابل مخابراتی در مناطق مختلف استان گیلان بیان کرد: ۳۰۰ کیلومتر از کابل‌های مخابراتی نصب شده و ۳۰۰ کیلومتر دیگر باقی مانده که انجام خواهد شد. 

وی مهم‌ترین مشکل مخابراتی شهرستان رودسر را در مناطق کوهستانی دانست و افزود: برای افزایش سرعت اینترنت در مناطق اشکورات چهار دکل قبلاً مدیریت شده بود و سه دکل دیگر در حال اجراست. 

نماینده شهرستان‌های رودسر و املش با تاکید بر لزوم ضرورت توسعه زیرساخت‌های مخابراتی گفت: ان شاالله اعتبار و تجهیزات ویژه‌ای برای حل مشکلات مخابراتی تزریق خواهد شد. 

ضعف زیرساخت‌های مخابراتی تلفن ثابت و همراه و پوشش اینترنت نه تنها در کلاچای بلکه در مناطق مختلف شهرستان رودسر سبب شده تا عده زیادی از مشترکین و کاربران از وضعیت نامطلوب خدمات حوزه مخابرات ناراضی باشند بنابراین برای حل مشکلات ارتباطی و مخابراتی منطقه لازم است تا مسئوولان امر با تقویت زیرساخت‌های مخابراتی شهرستان گام‌های بلندتری برای رفع دغدغه‌های مردم بردارند. 

سکان داری مخابرات شهرستان رودسر به صورت جانشینی رئیس!

در حال حاضر یکی از چالش‌های مخابرات شهرستان رودسر اداره آن به صورت جانشینی رئیس انجام می‌گیرد و مدت ۶ ماه است که این اداره فاقد رئیس بوده و برای برنامه ریزی‌های اجرایی بلاتکلیف بوده و مردم این شهرستان با مشکلات زیاد مخابراتی مواجه هستند بنابراین انتظار می‌رود تا مسؤولان دست اندر کار نسبت به تعیین تکلیف وضعیت مخابرات شهرستان رودسر اقدام جدی‌تری داشته باشند بلکه کلافگی مردمی که زندگی آن‌ها با ارتباطات و مخابرات گره خورده برطرف شود.

فقدان بستر مناسب ارتباطی در کلاچای و فقدان اینترنت پایدار از یک طرف و نداشتن متولی مستقیم و شانه خالی کردن در پاسخ‌گویی‌ها از طرف دیگر مردم این منطقه را دچار سردرگمی کرده و انتظار می‌رود که باتوجه به دربرگیری و تراکم خانوار فکری برای حل مشکلات ارتباطی این منطقه توسط مسؤولان شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا