اجتماعی

ادامه‌دار بودن حواشی انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر تهران

ادامه‌دار بودن حواشی انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر تهران

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، در یکصد و شصت و هشتمین جلسه شورای شهر تهران که در هفته گذشته برگزار شد، انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر تهران انجام و در نهایت مهدی چمران و پرویز سروری به عنوان رئیس و نایب‌رئیس شورای شهر تهران با ۲۱ رای انتخاب شدند.

در ادامه جلسه گذشته همچنین تصاحب برای منشی‌های هیئت رئیسه بین جعفر شربیانی و سوده نجفی و نرجس سلیمانی صورت پذیرفت که در این رقابت نفس‌گیر، شربیانی با ۱۵ رای به عنوان منشی اول انتخاب شد و سوده نجفی و نرجس سلیمانی هر کدام با کسب ۱۲ رای برای بار دوم به رقابت پرداختند.

در ادامه نیز رای‌گیری مجدد بین سوده نجفی و نرجس سلیمانی برگزار شد و در ادامه نیز بنا بر اعلام چمران نرجس سلیمانی با کسب ۱۰ رای در مقابل ۹ رای سوده نجفی به عنوان دومین منشی هیئت رئیسه انتخاب شد. اما پس از گذشت لحظاتی از این انتخابات، نرجس سلیمانی پشت تریبون قرار گرفت و انصراف خود را از منشی هیئت رئیسه اعلام کرد و در ادامه سوده نجفی به عنوان منشی دوم هیئت رئیسه با انصراف نرجس سلیمانی باقی ماند.

“چمران” رئیس شورای شهر تهران ماند

به گزارش برگزیده های ایران، در جلسه امروز حبیب کاشانی با اشاره به اینکه در روز رای‌گیری هیئت رئیسه اتفاقی افتاد، اظهار کرد: یکی از سایت‌ها مطلبی منتشر کرده بود که شورا بی‌سواد است به طوریکه شورا ۲۱ عضو دارد و دو منشی هر یک ۱۲ رای داشتند کسانی که می‌خواهند این اخبار را منتشر بکنند باید حساب و کتاب داشته باشند و در مجموع برای انتخاب دو نفر باید ۴۲ رای از سوی اعضا داده می‌شد و هر عضو می‌توانست دو رای بدهد و بنده تقاضا می‌کنم که افرادی که برای شورا حاشیه‌سازی می‌کنند حداقل جمع و تفریق را انجام بدهند و اطلاعات غلط به مردم ندهند.

کاشانی با اعلام اینکه حداکثر مطلق در شورا ۱۰ بعلاوه یک است، گفت: در انتخابات هیئت رئیسه برای انتخابات منشی اتفاق نیفتاد. نرجس سلیمانی ۱۰ رای و سوده نجفی ۹ رای داشت و یک رای غیر ممتنع بود و با این حساب باید خانم سلیمانی باید ۱۱ رای کسب می‌کرد از سوی دیگر وقتی خانم سلیمانی رای کسب کرد نمی‌توانست در همان لحظه اعلام بکند که انصراف داده است و بنده به عنوان منشی فعالیت نخواهم کرد و باید کتبا اعلام و مجددا تصمیم‌گیری در رای‌گیری لحاظ می‌شد.

به گزارش برگزیده های ایران، نرجس سلیمانی رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران نیز در جلسه امروز با اشاره به تذکر مطرح شده از سوی حبیب کاشانی در ارتباط با انتخابات هیئت رئیسه و بویژه منشی‌های هیئت رئیسه گفت: آقای کاشانی سخن از زبان ما گفت و بنده نیز همان روز این موضوع را مطلع شدم اما به دلایلی از بازگو کردن آن خودداری کردم.

وی تصریح کرد: اول اینکه شأن شورای شهر تهران نبود که مجددا بخواهد برای انتخاب منشی هیئت رئیسه رای‌گیری انجام بدهند و دوم اینکه خانم نجفی علاقه‌مند به حضور در سمت منشی هیئت رئیسه شورای شهر تهران بود و به تبع بنده نیز با توجه به موارد اشاره شده انصراف خود را از حضور در هیئت رئیسه شورای شهر تهران مطرح کردم.

به گزارش برگزیده های ایران، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران با اشاره به موارد مطرح شده از سوی کاشانی و نرجس سلیمانی در انتخابات منشی هیئت رئیسه گفت: با بیان اینکه رأی‌گیری بر اساس نصف به اضافه یک صورت می گیرد، گفت: هرکسی انتخاب می شود باید ۱۱ رأی داشته باشد؛ در اولین رأی‌گیری انتخاب منشی آراء به صورت ۱۲- ۱۲ بود و هریک از اعضا می‌توانستند ۲ رأی دهند و اگر ۱۵ نفر هم رأی می دادند آراء به ۳۰ مورد می رسید.

وی افزود: رأی گیری به مرحله دوم انجامید و آراء ۱۰ و ۹ شد و چون اکثریت آراء به دست نیامد هیچ یک از نامزدها انتخاب نشدند؛ ما به رأی ۱۲- ۱۲استناد کردیم و خانم نجفی به عنوان منشی انتخاب شد. چون رأی ۱۰ و ۹ حائز شرط نصف به اضافه یک نشد، قابل استناد نبود.

چمران گفت: ما انصراف نداریم و باید استعفا ثبت می‌شد؛ چون درگیر رأی‌گیری بودیم و انصراف مطرح شد به رأی ۱۲ به ۱۲ اکتفا کرده و موارد مکتوب و به فرمانداری ارسال خواهد شد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا