اخبار روز

ادعای وال استریت ژورنال درباره دور زدن تحریم‌های روسیه از سوی ترکیه با “ناوگان اشباح”

ادعای وال استریت ژورنال درباره دور زدن تحریم‌های روسیه از سوی ترکیه با “ناوگان اشباح”

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برگزیده های ایران، نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی با عنوان “کمک ناوگان اشباح برای دور زدن تحریم های آمریکا” به نقش ترکیه در کمک به روسیه برای دور زدن تحریم های غرب پرداخته است.

وال استریت ژورنال در این گزارش عنوان می کند: یک شرکت تولید کننده جوراب و لباس های زیر از سال ۲۰۲۱ اقدام به تاسیس شرکتی با نام “بکس” (Beks) و خرید ۳۷ کشتی تانکر کرده است که بیشتر آنها در گذشته کشتی های نفت کش بوده اند و این شرکت برای این کشتی ها طی دو سال گذشته نیم میلیارد دلار هزینه کرده است و ارزش ناوگان دریایی خود را ۱۰ برابر کرده است. از این دست شرکتها در ترکیه طی دو سال گذشته شکل گرفته که هدف آنها دور زدن تحریم های غرب علیه روسیه در جنگ اوکراین است که فروش نفت روسیه و تامین منابع مالی این کشور را بر عهده دارد.

امروز دهها شرکت با مرکزیت یونان، هند، امارات و ترکیه تاسیس شده و صدها کشتی در اختیار این شرکتهاست که بیشتر آنها نیز خارج از فرایندهای استانداردی فعالیت می کنند. اردوغان با تحریم های غرب علیه روسیه با مسامحه رفتار کرده و آنها را مراعات نمی کند.  

یک مقام آمریکایی نیز در این خصوص به وال استریت گفته است که ما با دولت ترکیه و شرکتهای خصوصی در ترکیه درباره دور زدن تحریم های روسیه به صورت مستمر گفتگو داشته و آن را دنبال می کنیم. برای آنکه به آنها بفهمانیم که ریسک جدی انجام می دهند، هم با دولت و هم با شرکتهای خصوصی در حال کار هستیم.

شرکت بکس در حال حاضر چهارمین مالک کشتی بزرگ در زمینه تجارت نفت است. آمریکا و متحدانش در حال گفتگو با کشورهای مختلف بخصوص ترکیه هستند تا از سخت گیری در رعایت تحریم ها مطمئن شوند ولی آمریکا همچنان نگران دور زدن تحریم های روسیه توسط ترکیه است.

یکی از موسسان این شرکت با بیان اینکه شرکت بکس از سوی بانکهای فرانسه، چین، تایوان، ژاپن و استرالیا تامین مالی می شود، گفت: هیچکدام از حامیان مالی این شرکت از روسیه نیامده اند. ما فقط با روسیه کار نمی کنیم و با بسیاری از کشورها در حال کار هستیم. با موکلان انگلیسی مان نیز همه تحریم ها را بررسی و کنترل می کنیم. 

در این گزارش آمده که علیرغم هشدار جهانی آمریکا درباره بارگیری از بنادر روسیه در دریای سیاه، شرکت بکس کشتی هایی برای بارگیری نفت در آنجا داشته است.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا