اقتصادی

ادعای یک مقام زن انگلیس درباره تاثیر زنان در مقابله با تغییرات آب و هوایی

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل برگزیده های ایران به نقل از رویترز، آماندا بلانک، مدیر عامل شرکت بیمه آویوای انگلیس مدعی شد برای عملکرد مالی بهتر در مقابله با تغییرات آب و هوایی در جهان باید بیشتر از زنان در سطوح مدیریتی نهادهای بین المللی استفاده کرد.

قرار است بلانک و دیگر زنان عضو کارگروه مبارزه با تغییرات آب و هوایی فردا در اجلاس گلاسگو نظرات خود را درباره تعادل بیشتر جنسیتی در سازمان هایی که قرار است در زمینه کمک های مالی برای مقابله تغییرات آب و هوایی حضور مؤثر داشته باشند، ارائه دهند.

این گروه همچنین به دنبال ایجاد یک بستر جهانی برای ارائه گزارش‌های مرتبط با موضوع برابری جنسیتی در کمک ها برای مقابله با تغییرات آب و هوایی است.

حدود ۸۰ درصد کسانی که به خاطر تغییرات آب و هوایی آواره شده و یا مجبور به نقل و مکان شده‌اند، زنان بوده‌اند. با این حال تنها ۱۹ درصد هیات مدیره صندوق بین المللی پول و بانک جهانی زن هستند.

وی می‌گوید: اگر ۵۱ درصد جمعیت جهان زن هستند، آیا غیرمنطقی است که بخواهیم سهم زنان در مدیریت این دو نهاد از ۱۹ درصد بیشتر شود؟

بلانک می‌گوید: برای آنکه حضور خوبی از زنان در صندوق بین المللی پول و بانک جهانی شاهد باشیم و صدای آنها شنیده شود، باید سهم آنها به ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش یابد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا