مناطق آزاد

ارائه بیش از هزار خدمت درمانی از سوی مرکز بهداشت کیش در ایام نوروز

ارائه بیش از هزار خدمت درمانی از سوی مرکز بهداشت کیش در ایام نوروز

به گزارش برگزیده های ایران از کیش : محمدرضا رضانیا، گفت: از ۲۵ اسفند۱۴۰۱تا پنجم فروردین امسال تعداد هزار و ۱۴۹ نفر از مراجعه کنندگان خدمات این مرکز بهره مند شدند که از این تعداد ۵۹۱ مورد مربوط به خدمات درمانی و ۵۵۸ مورد مربوط به ارائه خدمات بهداشتی است.

رضانیا افزود: ۲۴۹ مورد ویزیت پزشک عمومی، ۸۱ مورد مراقبت از مادر باردار، ۱۲۸ مورد مراقبت های کودکان و نوزادان، ۹ مورد نمونه گیری تیروئیدی نوزادان و ۲۰ مورد تزریق واکسن هاری از سوی مرکز سلامت جامعه بوعلی، پایگاه های صدف و سحر خدمات بهداشتی درمانی ارائه شده است.

رئیس مرکز بهداشت کیش با تاکید بر طرح تشدید بازرسی ها از صنوف مختلف در ایام نوروز گفت: ۱۰۵ کیلو گرم مواد غذایی غیر قابل مصرف از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی درمناطق مختلف توسط کارشناسان و بازرسان واحد بهداشت محیط کیش کشف، ضبط و امحا شد.

وی انجام ۲۹ مورد نمونه برداری از مواد غذایی و ۴۷۸ مورد کنترل بهداشتی مواد غذایی به وسیله تجهیزات پرتابل اشاره کرد و افزود: مرکز بهداشت کیش در همین بازه زمانی، تعداد ۷۹۸ مورد بازدید انجام داده که از این تعداد ۲۷۵ مورد مربوط به اماکن عمومی و ۵۲۳ مورد مربوط به مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی است که توصیه های لازم از سوی کارشناسان به متصدیان این امور در خصوص توزیع و فروش داده شده است.

رضانیا رسیدگی به ۱۶مورد شکایات بهداشتی را از مهمترین فعالیت های بهداشت محیط کیش از ابتدای شروع تشدید نظارت های بهداشتی تاکنون عنوان کرد.

گفتنی است، به منظور رفاه حال کیشوندان و مسافران، کارکنان حوزه بهداشت کیش از طریق سامانه ۱۹۰ و تلفن های ۰۹۳۶۶۸۵۸۰۸۵ و ۴۴۴۲۳۳۱۱-۰۷۶ در ساعات اداری آماده پاسخگویی به شکایات بهداشت محیطی هستند.

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا