مرکزی

ارائه خدمات به ۲ هزار بیمار کرونایی در بیمارستان‌های سپاه استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اراک محمد تقی امینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات مهم این معاونت اظهار کرد: از ابتدای بیماری کرونا مجموعه بهداشت و درمان سپاه روح الله حضوری فعال و جهادی در راستای رفع بیماری و کاهش آسیب های آن هم در بین کارکنان و هم آحاد مردم داشته است.

وی افزود: تولید ماسک، تامین مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی، انجام‌تست های کرونا و غربالگری در ابتدای بیماری، آموزش عمومی مردم و ارائه جزوات آموزشی و سپس اجرای طرح شهید سلیمانی که بیش از ۵۰ عنوان خدمت از این طریق به مردم ارائه شد مهمترین اقدام است.

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: اجرای طرح شهید سلیمانی با محوریت مساجد در سطح محله های استان با قوت ادامه دارد و سه محور بیماریابی، نظارت و حمایت در قالب این طرح ادامه خواهد داشت و بسیجیان با انگیزه و روحیه جهادی بار دیگر کارآمدی فرهنگ و تفکر بسیجی را نشان دادند.

امینی ادامه داد: از ابتدای بیماری کرونا کلیه مراکز درمانی و بیمارستان زیر مجموعه سپاه در سطح استان به بیماران کرونایی خدمات ارائه داده اند که بیش از ۲ هزار نفر بستری در بیمارستان انجام شده و همچنین با توجه به احساس نیاز در درمان بیماران سرپایی، نقاهتگاه ها در سطح استان راه اندازی شد.

وی اضافه کرد: همچنین در راستای کمک به واکسیناسیون عمومی مرکز شهید سلیمانی اراک راه اندازی شد که با توجه به قرار گرفتن آن در مرکز شهر حجم قابل توجهی از مردم به این مرکز مراجعه می کنند و در کنار آن سپاه روح الله در ۲۵ مرکز تجمیعی در سطح استان نقش آفرینی می کند.

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه روح الله استان مرکزی یادآور شد: مرکز واکسیناسیون شهید سلیمانی اراک با ظرفیت بیش از ۳ هزار دوز واکسن در روز و ۱۵ کانتر به مردم خدمات ارائه می دهد و نقش موثری در واکسیناسیون عمومی داشته که همچنان ادامه خواهد داشت.

امینی گفت:‌ خوشبختانه با توجه به انجام واکسیناسیون عمومی در کشور مرکز شهید سلیمانی هنوز مورد استقبال مردم است و روزانه حجم قابل توجهی خدمات ارائه می دهد که بیش از یکصد هزار دوز واکسن تاکنون در این مرکز تزریق شده است.

وی افزود: همچنین مرکز خودرویی واکسیناسیون برای تسهیل در مناطق محروم و حاشیه نشین راه اندازی شد و بیش از یک ماه در حال ارائه خدمت به مردم اراک است و در سطح شهرستان ها نیز مراکز درمانی سپاه در اجرای واکسیناسیون نقش آفرینی می کنند.

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه روح الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: خدمات به بیماران کرونایی در قالب نهضت کمک مومنانه از ابتدای بیماری مورد توجه بوده و در شیوع پیک های کرونا دستگاه های اکسیژن ساز و کپسول اکسیژن نیز انجام شده و پرداخت هزینه های درمان برخی بیماران نیازمند از طریق صندوق شفا نیز از اقدامات دیگر بوده است.

امینی ادامه داد: راه اندازی کاروان سلامت در هفته بسیج در سطح استان که شامل پزشکان متخصص و جهادگران بهداشت و سلامت هستند از جمله اقدامات مهم در هفته بسیج است که در ذیل رزمایش بزرگ اقتدار جهادگران بسیج انجام می شود.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا