تهران

ارائه خدمات جهادی پزشکی در شهرقدس/ با روحیه بسیجی همه چالش‌ها و بحران‌ها حل شدنی است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از شهرقدس، به مناسب سالروز تاسیس بسیج مستضعفین به همت کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان قدس طرح پزشکی جهادی با‌عنوان درمانگاه جهادی پیامبر اعظم(ص) در مدرسه شهید مسرورخواه و مرکز بهداشتی نیمه شعبان ظهر امروز برگزار شد.

هادی حفیظی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت مهدی موعود(عج) ضمن بازدید از روند خدمات پزشکی و بهداشتی اظهار کرد: طی ایام کرونا فعالیت‌‌های گسترده‌ای توسط بسیج به اقشار مختلف مردم انجام شده که می‌توان به حوزه‌های پیشگیری از بیماری و کمک به قشر ضعیف جامعه اشاره کرد.

وی گفت: نیروهای بسیج و جهادی فعالیت‌های متعددی مانند تهیه ماسک و لوازم بهداشتی و تجهیزات که تامین آن در کشور در مقطعی از زمان ضروری بود، وارد عمل شدند و با کمترین هزینه و امکانات توانستند نیاز کشور را برآورده کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرقدس با بیان اینکه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به‌همت نیروهای انقلابی جهادی به‌صورت مستمر در حال انجام است در ادامه گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی که به‌واسطه شیوع ویروس کرونا اتفاق افتاد، با ظرفیت خیرین و افراد دغدغه‌مند و روحیه بسیجی کمک‌های معیشتی انجام شد و اگر روحیه بسیجی در کشور جریان داشته باشد همه بحران‌ها و چالش‌ها قابل رفع است و بحرانی نیست که قابل حل نباشد و راهکار آن تمسک به روحیه و مکتب بسیجی است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: این طرح جهادی پزشکی در تخصص‌های مختلف بهداشتی و درمانی به مردم ارائه شده و این گونه فعالیت‌ها محدود به شهرستان نیست و در مناطق محروم سایر استان‌ها نیز حضور یافته و هفته آینده نیز در سیستان و بلوچستان ارائه خدمت کرده و این فعالیت‌های با برنامه‌ ادامه خواهد داشت.

لیلا لطفی پزشک عضو کانون بسیج جامع پزشکی شهرقدس در ادامه بیان کرد: خدمات پزشکی ارائه شده با فعالیت‌های پزشکان عمومی، اورولوژی، زنان و زایمان، کودکان، روانشناسی و چشم پزشکی در مدرسه شهید مسرورخواه و خدمات دندانپزشکی در درمانگاه نیمه شعبان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خدمات انجام شده به‌صورت رایگان صورت می‌گیرد تصریح کرد: درصورت نیاز به انجام آزمایش، به سه مرکز بهداشتی و لازم بودن سونوگرافی، بیمارستان‌های ۱۲ بهمن و سردار شهید سلیمانی با تعرفه های دولتی و حداقل هزینه‌ها ارجاع داده خواهد شد.

انتهای پیام/۶۷۰۷۵


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا