خراسان شمالی

ارائه خدمات قضائی رایگان به مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی

به گزارش برگزیده های ایران از بجنورد، صبح امروز مجید الهی راد، مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی بااعلام ارائه خدمات قضائی رایگان به مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی، اظهار کرد: مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در صورت وجود دعاوی قضایی و مشکلات حقوقی، به کانون وکلا و یا مرکز مشاوران قوه قضائیه معرفی می‌شوند تا روند پیگیری و حل مسئله به‌صورت قانونی و حقوقی انجام شود.

وی افزود: هم‌اکنون ۱۲ وکیل با این نهاد همکاری دارند که در طی سال به مددجویان خدمت می‌کنند و این وکلا علاوه بر پاسخگویی به مددجویان، پرونده‌های قضایی آن‌ها را پذیرفته و تا حصول نتیجه پرونده‌ها را دنبال می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی اضافه کرد: وکلای نیکوکار با ارائه خدمات مشاوره‌ای یا معتضدت قضایی وضعیت پرونده‌های مددجویان را در محاکم قضایی پیگیری می‌کنند.

وی گفت: طی امسال ۱۰۱ مورد خدمات حقوقی به مددجویان تحت حمایت این نهاد ارائه‌ شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی بابیان اینکه با احقاق حقوق مددجویان به دنبال توانمندسازی این قشر از جامعه هستیم تصریح کرد: توانمندسازی مددجویان از مهم‌ترین اولویت‌های کاری در عرصه مسائل حقوقی است که کمک بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد داشت.

وی، به برپایی میز خدمت و ارائه مشاوره‌های حقوقی اشاره کرد و ادامه داد: هم‌اکنون پنج میز خدمت در استان فعال است که طی امسال ۱۰۵ مورد خدمات مشاوره داشتند که با پیگیری ۷ وکیل این پرونده‌ها در حال انجام است.

الهی راد بابیان اینکه ارائه خدمات قضایی رایگان به مددجویان جز برنامه‌های این نهاد است خاطرنشان کرد: ارائه خدمات آموزشی خانواده و حقوقی به مددجویان می‌تواند نقش بسیار مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و پرونده‌های قضایی داشته باشد.

انتهای‌پیام/ز/ی


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا