اخبار روز

ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ای در کنگره درباره خروج نیروهای آمریکایی از سوریه

ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ای در کنگره درباره خروج نیروهای آمریکایی از سوریه

به گزارش روزنامه رأی الیوم، مت گایتز، نماینده جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای را به کنگره ارائه کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را به خارج کردن نیروهای این کشور از سوریه ظرف ۱۵ روز در صورت تصویب این لایحه ملزم می‌کند.

پیش نویس قانونی که گایتز ارائه کرده به قانون اختیارات جنگی آمریکا در سال ۱۹۷۳ استناد دارد که از قدرت رئیس جمهور برای آغاز یا تشدید عملیات نظامی در خارج می‌کاهد و به موجب این قانون مجلس نمایندگان باید ظرف ۱۸ روز از تاریخ ارائه درباره آن را رأی‌گیری کند چرا که این قانون درباره جنگ و صلح است.

گایتز اعلام کرد که کنگره هیچ‌گاه اجازه استفاده از قدرت نظامی در سوریه را نداد و آمریکا در حال حاضر در جنگ با سوریه یا علیه آن نیست، پس برای چه باید عملیات نظامی خطرناکی را در آنجا انجام داد.

وی گفت: هدف از این پیش‌نویس قانون مجبور کردن اعضای کنگره به رأی گیری به صورت رسمی درباره ادامه جنگ در سوریه است چرا که ما همچنان خود را در میان یک جنگ داخلی در سوریه در کنار روسیه، ترکیه و ایران می‌بینیم.

وی گفت: بایدن درک و شناخت زیادی از درگیری سوریه ندارد. از زمان حمله اوکراین به نظر می‌رسد ما توجه خود را از برخی مشکلات آمریکا در سوریه برداشته‌ایم. اگر بایدن می‌خواهد نیروهای آمریکایی در سوریه بمانند باید برای مجلس نمایندگان دلیل آن را توضیح دهد و بگوید که هدف چیست و چگونه می‌خواهد به پیروزی برسد.

آمریکا حدود ۹۰۰ سرباز در سوریه دارد که هدف آنها مبارزه با داعش با حمایت نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) اعلام شده است.

آمریکا از سپتامبر ۲۰۱۴ از عملیات نظامی علیه داعش در سوریه و عراق خبر داد.

در سال ۲۰۱۹ دولت آمریکا بخشی از نیروهای این کشور در سوریه را خارج کرد. تعداد محدودی از نیروهای آمریکایی همچنان در برخی پایگاه‌ها در استان‌های حسکه و دیرالزور در نزدیکی چاه‌های نفتی سوریه هستند.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا