Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
ارائه گزارش تکالیف زمستانی بیمارستان کیش - خبرگزاری برگزیده های ایران
مناطق آزاد

ارائه گزارش تکالیف زمستانی بیمارستان کیش

ارائه گزارش تکالیف زمستانی بیمارستان کیش

به گزارش برگزیده های ایران از کیش : کامران فردوسی رئیس بیمارستان کیش گفت: در راستای تکالیف زمستانی ابلاغی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد به سازمان منطقه آزاد کیش و در راستای بهبود خدمات رسانی به بیماران و مراجعه کنندگان، سیستم پکس (PACS )تحت وب بیمارستان کیش راه اندازی می شود.

رئیس بیمارستان کیش ادامه داد: مراجعه کنندگان و بیماران می توانند به صورت آنلاین و متمرکز تمام تصاویر رادیولوژی – سی تی اسکن را در یک سامانه تحت وب در هر زمان و مکان و از هر سیستم سخت افزاری مانند لپ تاپ، سیستم کامپیوتر (PC) و گوشی های هوشمند و بدون نیاز به نصب اپلیکیشن خاص مشاهده کنند.

وی تاکید کرد: بیماران پس از مراجعه به بیمارستان کیش جهت بهره مندی از خدمات واحد طب تصویری به جای دریافت عکس و نگاتیو، برگه کاغذی که در آن مشخصات بیمار در سامانه قید شده است؛ اخذ می کنند.

کامران فردوسی با اشاره به دومین تکلیف زمستانی ابلاغی و خرید دستگاه سی آرم C-ARM اتاق عمل و بررسی خرید دستگاه ماموگرافی گفت: با دستور سعید پورزادی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش اقدامات لازم درخصوص خرید دستگاه “سی آرم ” که یکی از مهمترین و پرکاربردترین وسیله جراحی در اتاق عمل است؛ انجام شده و خرید دستگاه مامو گرافی نیز در دستور کار قرار گرفته است.وی ادامه داد: دستگاه “سی آرم” یک اسکنر تصویربرداری با اشعه ایکس است که توانایی های رادیوگرافی داشته و همچنین برای تصویربرداری در حین عمل جراحی استفاده می شود.

گفتنی است: دستگاه “سی آرم” در عمل های جراحی ارتوپدی (گذاشتن پیچ و پلاک، چک کردن محل صحیح قرار گرفتن پروتز)، در عمل های جراحی مغز و اعصاب ( گذاشتن پروتز در ستون فقرات و گردن)، در عمل های جراحی یورولوژی (درعمل های جراحی pcnl جهت دسترسی به محل سنگ)، کارگذاری پیس میکر قلبی، در موارد مفقود شدن گاز خط دار، ابزار جراحی و نیدل و در عمل جراحی خارج سازی جسم خارجی کاربرد فراوان دارد.

رئیس بیمارستان کیش با اشاره به رایزنی های انجام شده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص اخذ مجوز و برگزاری آموزش مداوم در بیمارستان کیش، افزود: بیمارستان کیش، تنها بیمارستان غیر آموزشی کشور می باشد که موفق به دریافت مجوز برگزاری آموزش مداوم شده است و این مهم در راستای تکالیف زمستانی ابلاغی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد به سازمان منطقه آزاد کیش است.

وی با بیان این که انجمن های علمی،دانشگاه ها و بیمارستان آموزشی مسوولیت آموزش حین خدمت کلیه دانش آموختگان گروه علوم پزشکی را برعهده دارند، تاکید کرد: تمام پزشکان ملزم هستند برای به روز رسانی اطلاعات پزشکی خود در کلاس های آموزشی شرکت و سالانه ۲۵ امتیاز آموزش مداوم را دریافت کنند تا مجوز آنها با اخذ ۱۲۵ امتیاز در طی ۵ سال، تمدید شود.

رئیس بیمارستان کیش از اخذ مجوز دائم آموزش با کد ۹۸۰۰۷ به عنوان دستاوردی ارزشمند برای بیمارستان کیش نام برد و اظهار کرد: با محقق شدن این مهم، بهره مندی از خدمات و تخصص پزشکان متقاضی آموزش در بیمارستان کیش امکان پذیر خواهد شد.

کامران فردوسی با اشاره به اخذ موافقت اصولی برای تاسیس بیمارستان در ۲۷ سال گذشته و عدم دریافت مجوز بهره برداری گفت: درصدد هستیم با توجه به موقعیت جغرافیایی جزیره، بیمارستان کیش بتواند با ضریب k مختص بیمارستان های بخش خصوصی مجوز بهره برداری خود را دریافت و نسبت به جذب پزشکان مجرب اقدام کند و این مهم یکی دیگر از تکالیف زمستانی ابلاغی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد است.

وی با اشاره به لزوم راه اندازی پایگاه دوم اورژانس در کیش و شروع اقدامات اولیه برای محقق شدن این نیاز مبرم بیمارستان در راستای تکالیف زمستانی ابلاغی افزود: با توجه به زمانبر بودن ساخت و راه اندازی پایگاه دوم اورژانس، یک دستگاه اتوبوس و آمبولانس برای ارائه خدمات رایگان اورژانس در ایام نوروز در جزیره کیش مستقر خواهد شد.

کامران فردوسی،خدمات پزشکی اورژانس هوایی در حوادث و انتقال مصدومان به مراکز درمانی در کوتاهترین زمان را مهم و حیاتی بیان کرد و از راه اندازی آمبولانس هوایی توسط یک بالگرد در کیش با هماهنگی علوم پزشکی هرمزگان خبر داد.

رئیس بیمارستان کیش ادامه داد: درصدد هستیم تا نسبت به تجهیز یک هواپیمای سبک به عنوان آمبولانس هوایی برای اعزام بیماران به بیمارستان های سرزمین اصلی اقدام کنیم.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا