البرز

اراضی منابع طبیعی بدون محدودیت به پارک‌های روستایی تخصیص می‌یابد

حامد فرضی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با اشاره به اینکه طی ۵ سال گذشته توسعه بوستان‌های روستایی در دستور کار منابع طبیعی قرار گرفته است، گفت: در روستاهایی که هدف گردشگردی هستند و مخاطب گردشگری دارند، اختصاص زمین از سوی منابع طبیعی برای ایجاد بوستان‌های روستایی انجام می‌شود.

وی افزود: تا کنون بیش از ۱۰ بوستان روستایی در سطح استان به شورا و دهیاری روستاها واگذار شده و به همین تعداد نیز درخواست واگذاری زمین برای  احداث پارک های روستایی در سطح استان البرز توسط اداره کل منابع طبیعی  در حال بررسی است.

این مقام مسؤول  توسعه و اشاعه فرهنگ منابع طبیعی، توسعه فضای سبز و افزایش سهم سرانه فضای سبز برای شهروندان را از تکالیف حوزه منابع طبیعی برشمرد و گفت: اختصاص زمین به بوستان‌های روستایی، بر اساس ظرفیت ماده ۳ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع و در کوتاهترین مدت زمانی صورت می‌گیرد و واگذاری آن منحصرا از طریق اداره منابع طبیعی است.

وی یادآور شد: هیچ محدودیتی در اختصاص زمین به بوستان‍‌های روستایی توسط اداره منابع طبیعی وجود ندارد و روند آن با ارائه درخواست از سوی  دهیاری‌ها به اداره منابع طبیعی آغاز می‌ شود.

فرضی گفت: برای واگذاری زمین به پارک‌های روستایی در مناطق حفاظت شده واقع در سمت راست جاده چالوس که در اختیار محیط زیست قرار گرفته،  باید نظر محیط زیست اخذ  شود اما در سایر مناطق روستایی استان که ظرفیت و ایجاد بوستان روستایی وجود داشته باشد، واگذاری زمین بدون هیج محدودیتی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا