خراسان رضوی

ارتقاء بهره‌وری از اراضی کوچک‌مقیاس شهرداری در دستور کار مدیریت شهری است

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، حسین حسامی با اعلام این خبر گفت: این موضوع در جلسات کمیسیون‌های برنامه و بودجه، حقوقی، اقتصادی و حاشیه شهر، ساعت‌ها مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گرفت تا سرانجام در جلسه علنی به رای گذاشته شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین دارایی‌های شهرداری‌ها در کشور، زمین است و یکی از قالب‌های مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی و یا پرداخت بدهی‌های شهرداری نیز واگذاری زمین و پروانه بوده که ارزش افزوده‌ای برای شهر و مدیریت شهری ندارد و لذا باید این اراضی مولدسازی و فرآوری شوند.

حسامی افزود: اراضی در اختیار شهرداری‌ها دو دسته‌اند؛ اراضی بزرگ‌مقیاس که عمدتا معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری روی آنها فعالیت و پروژه تعریف می‌کند و اراضی کوچک‌مقیاس که غالبا در مورد آنها کار خاصی نمی‌شود و بعضا در قالب تالار مبادلات املاک و مستغلات شهرداری، با اضافه شدن پروانه به زمین، به متقاضیان واگذار می‌شود. به منظور ارتقاء بهره‌وری اقتصادی این اراضی، مقرر شد شهرداری مشهد لایحه شیوه‌نامه مشارکت، فرآوری و مولدسازی زمین‌های کوچک‌مقیاس را با لحاظ رویکردهای مشخص و مدنظر شورای شهر، حداکثر ظرف مدت ۲ ماه از لازم‌الاجراء شدن این مصوبه، ارائه نماید.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا