گیلان

ارتقای درجه شهرداری تالش پس از ۲۰ سال

به گزارش برگزیده های ایران از رشت، تالش یکی از شهرهای بزرگ گیلان محسوب می‌شود که در طول دو دهه گذشته با وجود افزایش آمار جمعیت شهری و گسترش بافت شهری نتوانسته است گام های مؤثری به سمت توسعه شهری و ارتقای مجموعه مدیریت شهری بردارد.

شهردار تالش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان با بیان اینکه شهرداری تالش با توجه به آمار جمعیتی و گسترش بافت شهری باید در رتبه‌های بالای شهرداری قرار می‌گرفت، اظهار کرد: متأسفانه در طول دو دهه گذشته این شهرداری هیچ گونه ارتقای درجه‌ای نداشته و همین امر شهرداری این شهر را از لحاظ امکانات و اعتبارات در حد یک شهرداری فاقد توان عملیاتی محدود کرده است.

 

شهرام غنی زاده با بیان اینکه شهر تالش روز به روز در حال گسترش است، افزود: شهرداری تالش نیز متناسب با این روند رو به رشد جمعیتی نیازمند افزایش امکانات، اعتبارات و نیروی انسانی بوده که یکی از راهکارهای آن ارتقای رتبه شهرداری است و این امر شرایط و الزاماتی دارد که باید فراهم شود.

وی با اشاره به اقدامات و برنامه ریزی‌های انجام شده در طول سال‌های اخیر از جمله تفریغ بودجه سالانه جهت ارتقای درجه شهرداری تالش از تلاش برای ارتقای شهرداری این شهر به درجات بالاتر خبر داد و تصریح کرد: این جایگاه را شایسته شهرداری بزرگی همچون تالش نمی‌دانم و با توجه برخی شرایط موجود در تلاش برای ارتقای دوباره درجه شهرداری تالش در بازه زمانی نزدیک‌تری هستیم.

 

 

شهردار تالش امکان افزایش بودجه و جذب اعتبارات استانی و شهرستانی از محل کمیته برنامه‌ریزی و ارتقا چارت سازمانی و نیروی انسانی را از جمله مزایای ارتقای درجه شهرداری‌ها دانست که پیش از این و با شرایط فعلی شهرداری تالش امکان بهره‌مندی از بسیاری از خدمات  فوق را نداشته است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا