آذربایجان غربی

ارتقای سطح دانش کشاورزان راهکار صیانت از منابع آبی و خاکی آذربایجان‌غربی است

به گزارش برگزیده های ایران از ارومیه، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌غربی نادر صادقی اظهار داشت: موضوع مدیریت زنجیره تامین در همه عرصه‌ها به ویژه حوزه کشاورزی مستلزم همکاری دولت و مردم است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی افزود: باید سطح دانش کشاورزان ارتقا داده شود و با استفاده از ارتقای دانش است که می توان از منابع آبی و خاکی نهایت بهره برداری را در کنار صیانت از آنها داشت.

وی با بیان اینکه در حوزه عملکرد دولت در زمینه استقرار مدیریت زنجیره تولید بحث انتقال آب از سد کانی سیب در مراحل اتمام است و با پایان این طرح ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب  وارد حوزه دریاچه ارومیه و مردم به خصوص کشاورزان نیز برای تحقق این زنجیره باید دانش و تجارب علمی خود در بخش کشاورزی را ارتقا دهند.

صادقی با تاکید بر اینکه احیای دریاچه ارومیه برای حفظ حیات منطقه ضروری است، ادامه داد: با توجه به مشکلات زیست محیطی رخ داده در چند سال اخیر اهمیت احیای دریاچه ارومیه بر کسی پوشیده نیست و برای حفظ حیات منطقه یک امر ضروری است.

وی  با تاکید به اینکه در بحث اصلاح الگوی کشت توجه به بهره وری از کلیدی ترین موارد کشاورزی در دنیا است، خاطر نشان کرد: یکی از الزامات بهره وری استفاده از تکنولوژی های نوین و فناوری های نوین و افزایش تنوع محصولات است.

انتهای پیام


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا