کرمانشاه

«ارتکاب جرم وابسته به جنون» از پرونده‌های دشوار پزشکی قانونی است

«ارتکاب جرم وابسته به جنون» از پرونده‌های دشوار پزشکی قانونی است

سلیم خانی در گفتگو با خبرنگار برگزیده کرمانشاه، اظهار کرد: یکی از موارد مراجعات روانپزشکی پزشکی قانونی حکم رشد است.

وی افزود: تمام افراد در قانون کشور جمهوری اسلامی از بالای ۱۸ سال رشید حساب می‌شوند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه تصریح کرد: رشید یعنی شخصی که توانایی انجام امور مالی را طبق قوانین و مقررات دارد زمانی که فرد به سن ١٨ سال می‌رسد قادر است برخی امور را انجام بدهد.

این مقام مسئول ابراز کرد: شخص با سن قانونی قادر است از بانک دفترچه دریافت کند، خرید و فروش منزل و ملک و کارهای دیگر را انجام بدهد.

وی تشریح کرد: برخی افراد زیر ١٨ سال سن درخواست حکم رشد دارند و باید مورد ارزیابی قرار بگیرند که آزمون‌های معاینه، مصاحبه و سایر آزمون ها بر روی این اشخاص انجام می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: این معاینات نشان می‌دهد آیا فرد از نظر عقلانی آمادگی استقلال دارد یا خیر و این یک روند طولانی مدت را به دنبال دارد.

وی گفت: در پنج ماهه امسال نیز ۷۷ نفر (۶۱ زن و ۱۶ مرد) برای بررسی حکم رشد به پزشکی قانونی مراجعه کردند.

خانی عنوان کرد: فرزند خواندگی، اهدا جنین، پرونده شخصیت، مسئولیت کیفری و معاینات تخصصی روانپزشکی شامل تعیین جنسیت از دیگر موارد ارجاع به پزشکی قانونی برای معاینات روانپزشکی است.

وی تشریح کرد: بخش دیگر مجرمینی هستند که در زندان مراجعه می‌کنند که ارتکاب جرم وابسته به نوع جنون آن‌ها بوده و مشخص کردن این بخش بسیار سخت و با روند بسیار تخصصی است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: به طور کلی روزانه بین ١۵ الی ٢٠ پرونده در سازمان پزشکی قانونی داریم و گاهی لازم است که برخی از این پرونده‌ها هشت الی ۱۰ بار مورد بررسی قرار گیرند.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا