اخبار روز

اردوغان: آماده‌ام میانجی میان روسیه و اوکراین شوم

اردوغان: آماده‌ام میانجی میان روسیه و اوکراین شوم

به نقل از شبکه الجزیره، رئیس جمهور ترکیه بار دیگر برای پذیرفتن نقش میانجی گر در بحران میان روسیه و اوکراین اعلام آمادگی کرد.

دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد: «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز جمعه با «ولودیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی خود به صورت تلفنی گفتگو کرد.

بنا به بیانیه ریاست جمهوری ترکیه، اردوغان در این گفتگو با زلنسکی در خصوص آخرین تحولات در جنگ اوکراین و روسیه رایزنی کرد.

رئیس جمهور ترکیه طی این گفتگو بار دیگر تمایل خود برای میانجی گری میان روسیه و اوکراین با هدف برقراری صلح پایدار میان دو کشور را اعلام کرد.

لازم به ذکر است «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰) بنا به درخواست جمهوری‌های دونباس برای رهانیدن آنها از ظلم رژیم کی‌یف، فرمان آغاز عملیات نظامی در اوکراین را صادر کرد. از آن زمان تاکنون، غرب و آمریکا ضمن اعملا تحریم‌های گسترده علیه مسکو، از ارسال وتامین کمک نظامی و غیرنظامی برای اوکراین دریغ نکرده‌اند. با این حال، مسکو همواره تاکید کرده که این کار صرفاً به طولانی شدن جنگ دامن زده و در نتیجه نهایی آن تاثیری نخواهد گذاشت.

گفتنی است که ترکیه، اوکراین، روسیه و سازمان ملل با میانجیگری آنکارا در ۲۲ جولای در استانبول سند مربوط به «انتقال امن غلات و مواد غذایی از بنادر اوکراین» را امضا کردند. تاکنون ده‌ها کشتی حامل غلات اوکراین با عبور از تنگه‌های ترکیه راهی بازارهای جهانی شده‌اند.

۳۱۰۳۱۰

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا