اخبار روز

اردوغان: اولین ماهواره بومی ترکیه با کیفیت بالا را به فضا فرستادیم

اردوغان: اولین ماهواره بومی ترکیه با کیفیت بالا را به فضا فرستادیم

به گزارش برگزیده های ایران به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اردوغان در یک پیام ویدئویی مرتبط با ارسال ماهواره IMECE به فضا گفت: با افتخار اولین ماهواره بومی با کیفیت بالا را که نوید قرن ترکیه را می‌دهد به فضا ارسال کردیم.

وی با بیان اینکه ماهواره IMECE از نظر وضوح تصویر، سرعت ارتباط و قدرت مانور پیشرفته‌ترین ماهواره ترکیه خواهد بود، افزود: با این ماهواره تمامی زیرساخت‌های لازم برای یک ماهواره رصدی را طراحی، تولید، مونتاژ، یکپارچه سازی و آزمایش کردیم.

اردوغان با تاکید بر اینکه ماهواره مذکور در بسیاری از زمینه‌ها به‌ویژه در دفاع ملی، مدیریت بلایای طبیعی، کشاورزی، جنگلداری، محیط‌زیست و شهرسازی به ما کمک خواهد کرد، اظها رداشت: یک به یک، ما در حال برداشتن ثمرات حرکت ملی فناوری خود هستیم تا کشورمان را در زمینه فناوری جهانی به بالاترین سطح برسانیم.

وی با اشاره به اینکه ماهواره İMECE از نظر وضوح تصویر، سرعت ارتباط و قدرت مانور پیشرفت‌ ترین ماهواره رصد زمین ترکیه خواهد بود، گفت: از ۸ ماهواره ارتباطی که به مدار فرستادیم، ۳ ماهواره ماموریت خود را با موفقیت انجام دادند. ۵ ماهواره ارتباطی دیگر به طور فعال در خدمت کشور هستند.

رئیس جمهور ترکیه همچنین با اشاره به نقش فناوریهای فضای در اقتصاد جهان نیز تصریک کرد: حجم اقتصاد جهانی فضایی در سال ۲۰۰۹ حدود ۲۴۵ میلیارد دلار بود، این رقم در سال ۲۰۲۱ به ۴۶۹ میلیارد دلار رسید.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا