اصفهان

ارزآوری ۵.۴ میلیون دلاری صادرات فراورده های لبنی از اصفهان

ارزآوری ۵.۴ میلیون دلاری صادرات فراورده های لبنی از اصفهان

به گزارش برگزیده از اصفهان، سیدرضا موسوی، با اشاره به مقاصد اصلی صادرات لبنیات از اصفهان اظهار کرد: مقصد اصلی انواع محصول لبنی از استان اصفهان، کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا شامل پنج کشور ارمنستان، بلا روس، روسیه، قزاقستان و قرقیزستان است که می تواند نقطه مثبتی در صادرات اصفهان باشد.

وی افزود: در گذشته در مسیر صادرات فراورده های لبنی از اصفهان، مشکلاتی وجود داشت اما با سهولت یافتن صادرات این فراورده ها فرصت ویژه ای ایجاد کرده که استان اصفهان بتواند در این حوزه موفق عمل کند و در این ارتباط ارزآوری معادل ۵.۴ میلیون دلاری برای کشور داشته ایم، گرچه با حمایت های ملی می توانیم در این زمینه فعالانه تر عمل کنیم.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان تاکید کرد: اصفهان قطب تولیدات دامی با کیفیت در کشور است و صنعت دام و طیور یکی از صنایعی است که می تواند نقش ارزشمندی در اقتصاد اصفهان داشته باشد.

وی ادامه داد: استان اصفهان در عرصه صادرات فرآورده‌های لبنی از جمله شیرخشک، کره، خامه و پودر آب‌پنیر بسیار توانمند است و حدود ۴۷۸ هزار تن صادرات در سال گذشته انجام شده است و اکنون در استان اصفهان بیش از پنج میلیون تن شیر تولید می شود که ۴۳ درصد آن سنتی و ۵۶ درصد صنعتی است.

موسوی گفت: در حال حاضر اصفهان، از جمله استان هایی است که از لحاظ میزان و کیفیت محصولات دامی و طیور کشور رتبه بالایی را دارا است اما لازمه توسعه این صنعت حمایت از تولید کنندگان و توجه به آنها است چراکه برای توسعه این صنعت، باید کار تولید را از حالت سنتی به صنعتی ارتقا پیدا دهند.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا