Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
ارزش مسکن مهر در سراسر کشور بالا رفته است - خبرگزاری برگزیده های ایران
البرز

ارزش مسکن مهر در سراسر کشور بالا رفته است

محمدرضا صفایی فر، معاون باز آفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با اشاره به اینکه روند  تحویل واحدهای مسکن مهر زمانبر است، گفت: علاوه بر تکمیل عملیات ساخت، واحدهای مسکن مهر باید دارای انشعابات زیربنایی از جمله، آب، برق، گاز و فاضلاب باشند، تا پروژه قابل تحویل شود.‌

وی با اعلام این خبر که عملیات ساخت پروژه‌های مسکن مهر استان البرز تقریبا  تکمیل است، افزود: با توجه به حجم درخواست‌ها، دستگاه‌های خدمات رسان از جمله برق و گاز برای تأمین و نصب کنتورها دچار مشکل هستند. اما اگر انشعابات متصل شود  در تلاشیم تا پایان سال ۱۴۰۰ تمام پروژه های مسکن مهر واگذار شده باشد.

اگر  انشعابات گران شود؛ مسکن مهری‌ها باید پرداخت کنند

این مقام مسؤول در خصوص پرداخت اضافه بها برای نصب انشعابات و تاسیسات توسط متقاضیان مسکن مهر، گفت: برخی دستگاه‌های خدمات رسان درخواست دریافت اضافه بها دارند، اما چون مبالغ مربوط به انشعابات در گذشته به صورت یکجا به این دستگاه‌ها پرداخت شده، مسکن و شهرسازی با افزایش قیمت انشعابات مخالف است. اما اگر قرار بر افزایش قیمت برای انشعابات باشد؛  باید این کار صورت بگیرد.

وی در  ادامه در مورد پرداخت اضافه بهای مسکن مهر، اظهار کرد: پرداخت اضافه بها  مختص به  مسکن مهر  استان البرز نیست و بر اساس دستورالعمل ابلاغی  توسط  وزیر وقت در سال ۹۸ در  کل کشور اجرا شد. در استان البرز اضافه بها برای ساخت مسکن بر اساس مراحل مختلف کارشناسی و مصوبه شورای مسکن استان عملیاتی شده است.

صفایی فر با بیان اینکه برای پرداخت مبالغ مازاد واحدهای مسکن مهر  پروسه زمانی تعریف می‌شود، گفت: علیرغم تعیبن مهلت زمانی، برای پرداخت اضافه بها  با متقاضیان مدارا می کنیم و زمان پرداخت را برای افرادی که مشکلات مالی دارند، طولانی تر می کنیم و  معمولا  تا زمانی که کل پروژه به بانک معرفی شود؛ مهلت دارند تا مبلغ را به طور کامل پرداخت کنند.

تقسیط بی تقسیط

وی تصریح کرد: عملا امکان تقسیط مبالغ فوق وجود  ندارد؛  برای اینکه شخص به بانک معرفی شود، باید تسویه حساب در سامانه به ثبت برسد تا امکان پرینت قرارداد و معرفی به بانک ایجاد شود.

معاون مسکن راه و شهرسازی البرز، یادآور شد: باتوجه به ابلاغ طرح جهش مسکن که از طرح‌های مهم کشور است، تلاش می‌کنیم  تا مسکن مهر استان در اسرع وقت به اتمام برسد و ظرفیت اداره راه و شهرسازی در راستای اجرای طرح جدید مورد بهره برداری قرار بگیرد.

وی در خصوص زمان نصب انشعابات مسکن مهر استان، اظهار کرد: مشکلات دستگاه های خدمات رسان در تامین کنتورهاست و طبیعتا یکجا انجام نخواهد شد و مرحله به مرحله انجام می شود؛ اما تعدادی از پروژه ها از جمله برق و گاز درگیر این مشکل هستند که در شورای مسکن استان مصوب شد که در اسرع وقت نسبت به نصب انشعابات پروژه های تکمیل شده اقدام شود.

انتهای پیام/ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا