اصفهان

ارزیابی آمادگی دستگاه‌های امدادی شهرضا در مانور لحظه صفر

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از شهرضا، عصر امروز مانور لحظه صفر و پیشگیری از اثرات سیلاب در هفته پدافند غیرعامل مشترک بین پدافند غیرعامل و مدیریت بحران با فرض وقوع سیل در شهرستان شهرضا بعد از اعلام دبیر مدیریت بحران شهرضا به مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان برگزار شد، بلافاصله پس از اعلام سناریوی این مانور، بر اساس دستورالعمل‌های ویژه حادثه سیل، نسبت به هماهنگی‌های اعزام نیروهای عملیاتی امداد و نجات به محل حادثه و پشتیبانی‌های لازم اقدام شد.

این مانور با هدف تمرین و فعال‌سازی‌ تیم‌های عملیاتی در شرایط وقوع حادثه و ارتقای توان آمادگی در مقابل وقوع سیل احتمالی با توجه به واقع شدن در فصل پاییز و آغاز زمان بارندگی‌های این ایام بدون اعلام قبلی برگزار شد.

 در این مانور همچون سایر مانورها نقاط قوت و ضعف شناسایی می‌شود و توان نیروهای عملیاتی و ستادی در مواجهه با حوادث محتمل‌ بخش‌های مختلف سنجش خواهد شد.

ناصر اسدی، فرماندار شهرضا در حاشیه این مانور در گفت‌‎وگو با خبرنگار برگزیده های ایران گفت: مانور لحظه صفر با پیش فرض سیلاب به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در در دبیرستان امام خمینی شهرضا برگزار شد.

وی ادامه داد: با حضور دستگاه‌های امدادی و خدماتی شهرضا جلسه مدیریت بحران را در فرمانداری تشکیل دادیم و یک بازه زمانی که مخصوص ادارات برای حضور در جلسه است را اعلام کردیم و بعد از آن به دستگاه‌ها اعلام کردیم امکانات و خدمات‌شان را بدون اینکه از قبل اطلاع داشته باشند در محل مذکور مستقر کنند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های امدادی و خدماتی در محل حاضر شدند و مانور برگزار شد، افزود: همه دستگاه‌هایی که فراخوان دادیم در این مانور حاضر شدند و دستگاه‌ها و تجهیزات امدادی خود را در محل مورد نظر استقرار دادند، مانور با موفقیت کامل و با آن هدف که در زمان مشخصی دستگاه‌ها و امکانات امدادی‌شان برای حضور در مانوری پیش فرض حضور پیدا کنند، خیلی خوب ظاهر شدند.

اسدی گفت: امیدوار هستیم این مانور در مواقع بحرانی و شرایط حقیقی تمرینی باشد که با همین امکانات در محل حاضر باشند و هر چه سریع‌تر جبران خسارت کنند و از حوادث احتمالی و صدمات و خسارات احتمالی پیشگیری کنیم.

فرماندار شهرضا با تقدیر از حضور دستگاه‌های شهرضا در این مانور خاطرنشان کرد: میزان آمادگی دستگاه‌ها خیلی خوب بود و ارزیابی نیز انجام شد و بعد از بررسی نتیجه  آن به اطلاع دستگاه‌ها و مقامات استانی خواهد رسید.

به گزارش برگزیده های ایران در این مانور کلیه دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان شهرضا بخشی از تجهیزات امدادی خود را در هنگام بحران در دبیرستان امام خمینی(ره) به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا