Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
ارزیابی فعالان رسانه‌ای اصفهان از جلسه با استاندار/ رویکرد مدیران نیازمند پوست‌اندازی است - خبرگزاری برگزیده های ایران
اصفهان

ارزیابی فعالان رسانه‌ای اصفهان از جلسه با استاندار/ رویکرد مدیران نیازمند پوست‌اندازی است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان، روز چهارشبه، ۱۷ آذرماه نشست صمیمانه سید رضا مرتضوی، استاندار اصفهان با مدیران رسانه‌های استان برگزار شد. در این جلسه فعالان رسانه‌ای به طرح دیدگاه‌های خود  در خصوص مهمترین مسائل استان پرداختند.

 

 

**لزوم استمرار جلسات استاندار با فعالان رسانه‌ای

در همین زمینه منصور گلناری، مدیر خانه مطبوعات با بیان اینکه در خصوص این جلسه چند موضوع مطرح است، توضیح داد: موضوع اول رویکرد استاندار اصفهان در خصوص تعامل با رسانه‌ها است که موضوعی خوب و ارزنده‌ای می‌باشد و امیدواریم به‌صورت منظم، منطقی و پیگیرانه این کار دنبال شود زیرا جلسات به این صورت اگر تکی باشد حالت نمایشی پیدا خواهد کرد اما اگر طبق برنامه مدون و با خروجی دنبال شود مؤثر خواهد بود.

وی ادامه داد: شروع این حرکت شروع خوبی بود و امیدواریم ادامه آن هم خوب باشد تا به نتیجه مطلوب برسیم.

گلناری یادآور شد: صحبت همکاران در این جلسه غالباً صحبت‌های خوب و درد و دل‌های کهنه و تازه رسانه با استاندار در خصوص مشکلات رسانه‌ها و مسائل فرهنگی بود و استاندار نیز مطالب را یادداشت کرد و امیدواریم پیگیری شود و به نتیجه برسد.

 

**تجربه رسانه‌ها مورد استفاده مدیران قرار بگیرد

مدیر خانه مطبوعات با بیان اینکه حرف‌مان در جلسه این بود که تجربه بسیار ارزشمند رسانه‌ها باید به‌صورت نهادینه شده و جدی مورد استفاده مدیران قرار بگیرد، تصریح کرد: رسانه‌ها، مدیران و خبرنگاران تجارب میدانی بسیار خوبی دارند که معمولاً از آن‌ها استفاده نشده و امیدواریم مسؤولان استان و خصوصاً استاندار این تجربیات را جدی بگیرند زیرا قطعاً برای پیشرفت کشور و استان و حل مشکلات مؤثر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه رسانه در شرایط عادی و بحرانی نیازمند داشتن یک استراتژی هستیم، یادآور شد: از جمله نکاتی که در این جلسه مطرح شد این بود که نگاه مسؤولان به رسانه‌ها از حالت منتقد به دید مشاور تغییر کند و مسؤولان نیز در حوزه رسانه صرفاً شعار ندهند و در حل مشکلات، رسانه‌ها را به کار گیرند.

گلناری بیان داشت: محور بعد پیوست رسانه‌ای برای تمام طرح‌ها و پروژه‌های استان است که این موضوع ضرورت دارد و همچنین هزینه کرد فرهنگی است که باید از نظر کمی و کیفی افزایش پیدا کند، نیاز است به مسائل فرهنگی به‌طور واقعی بودجه تزریق شود.

مدیر خانه مطبوعات در پایان تأکید کرد: اهالی رسانه به همان نسبتی که نیاز است در دیدگاه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی تفاوت داشته باشند باید در مسائل فکری وحدت داشته باشند در غیر این صورت به نتیجه‌ای نخواهیم رسید.

**استاندار با حوصله همه صحبت‌ها را شنید

محمدمهدی شیخ صراف، مدیر خبرگزاری مهر در اصفهان درخصوص این نشست اظهار داشت: برگزاری این جلسه اتفاق خوبی بود؛ تعامل مستقیم استاندار با مدیران رسانه‌ها و شکل گیری شناخت ۲ طرفه به حل مشکلات آینده کمک خواهد کرد.

وی درخصوص مباحث مطرح شده در این جلسه توضیح داد: این جلسه به جهت آشنایی و جلسه اولیه خوب بود و نیاز است برای اینکه خروجی موثری از اینگونه جلسات شاهد باشیم، ادامه‌دار باشد.

 

شیخ‌صراف با بیان اینکه نیاز است چنین جلساتی با دیگر دستگاه‌ها نظیر شهرداری نیز برگزار شود، خاطرنشان کرد: چنین جلساتی به تنهایی کافی نیست و اتفاق دیگری نیاز است تا این جلسه تکمیل شود؛ این مورد یا در حوزه روابط عمومی استانداری است و یا دیگر موارد که به تعامل رسانه‌ها مرتبط است.

مدیر خبرگزاری مهر در اصفهان با اشاره به رفتار خوب استاندار اصفهان در این جلسه تصریح کرد:  تواضع و اخلاق بسیار خوب استاندار در این جلسه مشهود بود، آقای مرتضوی متواضعانه و مؤدبانه صحبت‌ها را شنید و نکات مورد نیاز را مطرح کرد.

وی افزود: نیاز است روابط عمومی استانداری در تعامل با رسانه‌ها تغییر رویه جدی داشته باشد؛ در دوران مدیریت قبلی شاهد برخورد گزینشی با رسانه‌ها بودیم و این گزینش منطق حرفه‌ای نداشت.

شیخ‌صراف با اشاره به اینکه در بسیاری از رویدادهای سطح بالا مانند حضور مهمانان خارجی و یا وزرا استانداری میزبان است، توضیح داد: شاهد بودیم در تعامل و اطلاع‌رسانی به رسانه‌ها در پوشش این اخبار ضعف‌هایی وجود داشت یعنی برخورد گزینشی مطرح بود و اطلاع‌رسانی به‌درستی انجام نمی‌شد؛ اگر این تعامل اصلاح شود بسیاری از اتفاقات خوب از همینجا شروع خواهد شد.

**ارشاد حمایت خاصی از خبرنگاران ندارد

محمدرضا شریف رئیس هیات مدیره انجمن عکاسان مطبوعات اصفهان نیز در خصوص این نشست اظهار کرد:ارشاد متولی خبرنگاران است و مشکلات رسانه مربوط به بخش اداره کل ارشاد است اما تا به حال ارشاد کار خاصی برای خبرنگاران انجام نداده است؛ ارشاد نه بحث بیمه و نه امنیت شغلی و دیگر موارد را پیگیری نمی‌کند.

وی افزود: در تهران موضوعی به نام بیمه خبرنگاری مطرح است؛ یعنی ۱ سال هزینه بیمه را می‌دهند و به جای ۱ سال و نیم محسوب می‌شود اما حدود ۱۵ سال است در اصفهان برای این موضوع به سراغ هر کجا که می‌رویم نتیجه‌ای ندارد.

 

شریف در خصوص بیمه خبرنگاران هم گفت: یکی از مشکلاتی که در این جلسه مطرح کردم بیمه خبرنگاری بود چرا که وقتی به ارشاد می‌رویم و درخواست بیمه را مطرح می‌کنیم، می‌گویند به سراغ صندوق هنرمندان برو درصورتی که صندوق هنرمندان ارتباطی با خبرنگاران ندارد

رئیس هیات مدیره انجمن عکاسان مطبوعات اصفهان اظهار کرد: اگر اتفاقی مانند ترور رخ بدهد افرادی که آسیب می‌بینند عکاسان و خبرنگاران هستند هرچند جلوی این اتفاقات گرفته شده اما کسی به این مسائل توجهی ندارد.

**مدیران مردم را غافلگیر نکنند

حجت‌الاسلام احسان تیموری، ‌مدیر مسؤول روزنامه اصفهان زیبا اظهار داشت: همین که استاندار در اولین فرصت پس از حواشی اخیر اصفهان جلسه‌ای برگزار کرده به این معنا است که رویکرد تغییر کرده است.

 

 

وی ادامه داد: آقای مرتضوی در این جلسه شنونده خوبی بود و مشخص بود در حال استفاده از نظرات دوستان رسانه‌ای است؛ این جلسه، جلسه تشریفاتی با اصحاب رسانه نبود و امیدواریم این جلسات ادامه دار باشد و قول‌هایی که در آن داده شد عملیاتی شود.

**ریل‌گذاری مدیران به سمت ارائه گزارش و خدمات تغییر کند

تیموری در خصوص صحبت‌های خود در این جلسه توضیح داد: در این جلسه ۲ نکته مطرح کردم؛ اول تغییر ریل مدیران درخصوص رسانه‌ها و ارتباط با رسانه‌ها بود؛ مدیران و خصوصا مدیران روابط عمومی رسانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی، مسؤول محورهستند و نیاز است استاندار ریل‌گذاری را به سمت ارائه خدمات و گزارش نسبت خدمات ارائه شده ببرد زیرا نسبت به خدمت دستگاه‌ها اطلاع‌رسانی نمی‌شود.

‌مدیر مسؤول روزنامه اصفهان زیبا تصریح کرد: این موضوع از سمت رسانه‌ها اتفاق نمی‌افتد و نیاز است تکلیف بالادست باشد و قانوناً اعلام شود که خدمات به رسانه‌ها اعلام شود نه مدیران و افراد.

وی با بیان اینکه پیشنهاد دیگری که دادم حمایت معنوی و محتوایی از رسانه‌ها بود توضیح داد: نیاز است قبل از عملیاتی شدن هر سیاستی که دولت و استاندار دارد با مدیران رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای جلسه برگزار شود، توجیه و نقد و نظر شود و به‌طور غافلگیرانه صورت نگیرد.

تیموری در پایان بیان داشت: موضوع آخر حمایت فنی از خبرنگاران بود؛ امکاناتی در اختیار دستگاه‌های دولتی وجود دارد و در عین حال ممکن است منابع مالی محدود باشد اما از نظر مکان، خودرو، تجهیزات مورد نیاز رسانه‌ها و… در اختیار رسانه‌ها قرار بگیرد.

**شخص استاندار یک رسانه و خبرگزاری بر خط است

سعید ساکت، مدیر خبرگزاری تسنیم در اصفهان نیز درخصوص جلسه برگزار شده اظهار داشت: نفس حرکت حرکتی ارزشمند بود؛ اعتقاد با تعامل به رسانه‌ها، تعامل و گفتمان رسانه‌ای و جا انداختن ادبیات توجه به ساخت تخصصی و نقش‌آفرینی رسانه‌ها اقدامی خوب است که امیدوارم این دیدگاه به سایر شئونات مدیریتی هم تسری پیدا کند.

 

 

وی با اشاره به اینکه معتقدم استاندار اصفهان شخصاً‌ یک رسانه و خبرگزاری برخط است، توضیح داد: اخباری که توسط استاندار اعلام می‌شود مورد وثوق بخش عمده‌ای از جامعه قرار می‌گیرد، همچنین استاندار یک هفته‌نامه تحلیلی است چرا که نگاه‌هایی که توسط او تحلیل و تبیین می‌شود نقشه راهی برای اقدامات و فعالیت‌ّهای اجرایی استان خواهد شد.

**استاندار مطالبات مردم را از مدیران پیگیری کند

مدیر خبرگزاری تسنیم در اصفهان خاطرنشان کرد: اگر جایگاه استاندار را یک رسانه تلقی کنیم می‌توانیم بگوییم سایر ظرفیت‌های رسانه‌ای هم می‌توانند بازوی اجرایی خوبی برای استاندار اصفهان باشند.

وی با بیان اینکه در این جلسه پیشنهادی برای ارتقا ظرفیت‌های تعاملی و رسانه‌ای داشتم، توضیح داد: با دیدگاهی که استاندار برای تعامل با رسانه‌ها داشت معتقدم اصفهان برای اینکه بتواند از جایگاه خود حرکت کند لازم است اکوسیستم تعاملی و ارتباطی با محوریت رسانه شکل بگیرد.

ساکت یادآور شد: واقعیت این است که اصفهان سراسر ظرفیت است ولی جزیره‌های بزرگی داد که با پل معلق به هم متصل شده‌اند یعنی دستگاه‌های اجرایی به‌صورت اجزایی عمل می‌کنند و به‌صورت اقتضایی پل‌های معلق تبدیل به پل‌های ارتباطی می‌شود اما فی نفسه فاصله‌ها وجود دارد.

مدیر خبرگزاری تسنیم در اصفهان خاطرنشان کرد:‌با دیدگاهی که استاندار در اکوسیستم تعاملی و ارتباطی که استانداری می‌تواند طراحی کند،‌ نیاز است که این جزیره‌ها تبدیل به مجمع‌الجزایر بشود و هدفی واحد را دنبال کند البته نه به‌وسیله پل بتنی بلکه به‌وسیله پل کابلی به هم متصل شوند زیرا هر کدام از کابل‌ها می‌تواند نقش‌های مختلف از جمله رسانه،‌مردم، دستکاه‌های اجرایی، تفکر انقلابی و… داشته باشد و همه این موارد باعث می‌شود جزایر تبدیل به جزایری شود که با پل‌ها کابلی و مشارکت ذی‌نفعان می‌تواند اکوسیستمی تعاملی و ارتباطی را شکل دهند.

**مطالبه‌گری را بر اساس مفاهمه و احترام دنبال کنیم

مدیر خبرگزاری تسنیم اصفهان بیان کرد: در شرایط فعلی نیازمند ادبیات، اقدام و عمل صادقانه هستیم و نیاز است این موضوع عینیت پیدا کند تا مردم هم امیدوار شوند؛ البته نیازمندیم که نگاهی را جاری کنیم تا مطالبه‌گری را بر اساس مفاهمه و احترام دنبال کنیم و این مورد از دستاوردهای اکوسیستم تعاملی خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه نیاز است مفاهمه بین بخشی در دستگاه‌های دولتی انجام شود توضیح داد: بدنه مدیریتی استان بزرگ است و دغدغه‌ها زیاد است؛ در این راستا پیشنهادم این بود که می‌توان بر اساس حوزه مأموریت و عملکردی دستگاه‌های اجرایی استان ظرفیت‌هایی را کنار هم آورد و از آن‌ها بخواهیم خودشان را برای خدمت به مردم بر اساس رسته مأموریتی و عملکردی‌شان یکسان کنند تا بتوانیم برای اقدامات مؤثر امیدوار باشیم.

**مدیران زودتر تعیین تکلیف شوند

محسن آنالویی سرپرست خبرگزاری برگزیده های ایران در اصفهان نیز در همین زمینه اظهار کرد: نکته‌ای که در این جلسه مطرح شد این بود که دولت در گذشته علاقه‌مند به ارتباط با مردم و در جریان قرار دادن آن‌ها نبودو  بسیاری از تصمیمات نیز در همین فضا اتخاذ شد که نتیجه چنین رویکردی تصمیمات سطحی و زودگذری بود که آسیب‌های آن امروز در حوزه‌های مختلف از جمله آب و مشکلات معیشتی خود را نشان داده است.

 

وی افزود: از طرفی نداشتن الزام برای پاسخ به مطالبه مردم و تصمیم‌گیری در حلقه‌های خاص سیاسی از دیگر نتایج نامناسب این رویکرد در سال‌های گذشته بوده است که نیاز است در دوره جدید این رویکرد اصلاح شود.

آنالویی با بیان اینکه تلاش دشمنان این است تا کشور را در ابعاد مختلف درگیر کرده و به فضای ناامیدی و ناامنی در کشور دامن بزند، گفت: اخیرا در مساله آب تمام توان خود را گذاشتند تا با بهره‌برداری‌های خاص خود از مطالبات کشاورزان، مطالبه را به مساله امنیتی تبدیل کنند و طبیعتا یکی از مهمترین وظایف مدیران تلاش برای ایجاد فهم مشترک بین مردم و مسؤولان است که این هم از رهگذر رسانه خواهد بود.

سرپرست خبرگزاری برگزیده های ایران اصفهان گفت: یکی دیگر از نکاتی که در این جلسه مطرح کردیم این بود که مدیران استانی و شهرستانی هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند و این باعث ایجاد نگرانی برای مردم به جهت پیگیری مسائل آن‌ها است که ضرورت دارد سریع‌تر این انتصابات انجام شود.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/آ/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا