اردبیل

ارز دولتی بلای جان تولیدکنندگان آهن‌آلات/ انتظار ۱۵ ساله برای انتقال بازار آهن‌فروشان اردبیل

عادل محمدپور، رئیس اتحادیه آهن فروشان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری یولن در اردبیل، اظهار کرد: با ورود ویروس کرونا و به تبع آن افزایش تورم عمومی،قریب به ۷۰ درصد اصناف اتحادیه متحمل ضررهای هنگفتی شده‌اند که اکثر آنها علنا قابل جبران نبوده است.

وی افزود: اصلی‌ترین مشکل ما طی سالیان اخیر، نه ویروس کرونا بلکه افزایش قیمت ناشی از کمبود عرضه مواد اولیه برای تولید آهن‌آلات بوده که تماما در اختیار خود دولت بوده و هیچ ارتباطی به واردات یا تحریم‌های خارجی ندارد.

رییس اتحادیه آهن‌فروشان اردبیل بیان کرد: حذف ارز دولتی می‌تواند یک گام وسیع از جانب دولت برای یکسان‌سازی قیمت‌ها و ایجاد توازن در بازار باشد که این اقدام هم می‌تواند از افزایش بی‌رویه قیمت مواد اولیه و کمبود آن جلوگیری کند و هم زمینه را برای عرضه سهام آنها در بورس مهیا سازد‌.

وی ادامه داد: علاوه بر آن انتظار می‌رود بخش دولتی با حمایت‌های خود از تولید، باعث افزایش بهره‌وری و ایجاد اشتغال بیش از پیش در زمینه تولید آهن‌آلات شود.

انتظار ۱۵ ساله برای انتقال بازار آهن‌فروشان اردبیل

محمدپور در خصوص انتقال بازار آهن‌فروشان به خارج از شهر تصریح کرد: از سال ۱۳۸۵ اتحادیه آهن‌فروشان سعی دارد با شهردارها و استانداران وقت در راستای انتقال بازار آهن‌فروشان به توافقی تکمیلی دست یابد اما در هر مقطع بنابه دلایلی این عمل میسّر نمی‌شود.

وی تأکید کرد: اصلی‌ترین دغدغه ما در موضوع انتقال، تغییر کاربری بخش دولتی در قبال اتحادیه و انتقال مالکیت آن به نفع اتحادیه است. در این حالت، تمامی وظایف اجرا و مالکیت به عهده خودِ اتحادیه خواهد بود و مهم‌تر از آن، هزینه‌های ناشی از این اقدام نیز به میزان زیادی کاهش خواهد یافت.

وی تشریح‌کرد: اتحادیه آهن‌فروشان قریب به ۵۰۰ عضو در قالب اصناف متعددی اعم از آهن‌فروشی، در و پنجره‌سازی، برش‌کاری، کلیدسازی، تانکرسازی و … دارد که با انتقال این اصناف به ۴ نقطه از خارج شهر، هم معضل شهری ناشی از حمل‌ونقل و آلودگی صوتی حل می‌شود و هم پراکندگی به عمل آمده موجب سهولت در انجام امور خواهد شد.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا