Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
ارز ۴۲۰۰ تومانی فسادزاست - خبرگزاری برگزیده های ایران
خراسان رضوی

ارز ۴۲۰۰ تومانی فسادزاست

محسن زنگنه، نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تربت حیدریه  اظهار کرد: ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به این شیوه که تا به الان اختصاص داده شده قطعاً باید حذف شود چراکه این شیوه تقاضای ارز را در کشور بالا برده است.

وی اذعان کرد: البته اگر هم بخواهیم ارز ۴ هزار و ۲۰۰  تومانی را بدون هیچ جایگزینی حذف کنیم قطعاً اثرات تورمی آن جامعه را اذیت خواهد کرد.

زنگنه تأکید کرد: ارز ۴ هزار و ۲۰۰  تومانی باید حذف شود اما در عین حال باید شیوه‌های دیگری را هم تعریف کنیم که در نهایت قیمت اقلامی مانند گوشت و لبنیات همان قیمت‌های قبلی باشد.

نماینده مردم تربت حیدریه درمجلس شورای اسلامی بیا ن کرد: پیشنهاد بنده این است که یارانه را در انتهای زنجیره تولید به صورت نقدی به شبکه تولید(کشتارگاه ها) پرداخت کنیم زیرا در این صورت دامدار و کشاورز نهاده مورد نیاز خود را به راحتی تهیه می‌کند و دامداری و کشاورزی هم رونق می‌گیرد ضمن اینکه نظام پروتئین و لبنی نیز یکی از بهترین نظام‌های تولید است.

وی ادامه داد: مزیت شیوه پیشنهادی بنده این است که مکانیزم اقتصاد، کار خودش را می‌کند و همان عرضه و تقاضا بازار را تنظیم خواهد کرد.

زنگنه در خصوص تاثیرات حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی گفت: این کار باعث می‌شود دیگر نهاده‌های دامی با این ارز ارزان‌قیمت وارد نشود و این بر قیمت گوشت و لبنیات تاثیرگذار خواهد بود و باعث تورم قیمت این کالاها خواهد شد اما اینکه این تورم تا چه حد خواهد بود، از مواردی است که ما از دولت خواستیم به صورت مستند و شفاف به ما اعلام کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: همچنین با توجه به اهمیت این کالاها در سبد مصرفی خانوارها، قطعا افزایش قیمت این کالاها، باعث افزایش قیمت سایر کالاها هم خواهد شد.

وی با بیان اینکه نحوه اعطای ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی از همان ابتدا فسادآور بود، ادامه داد: ما به واردکنندگان ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی می‌دهیم، اما نظارت بر واردات کالا با این ارز و توزیع درست کالاها پروسه‌ای طولانی دارد.

زنگنه اضافه کرد: بنابراین توزیع ارز ۴ هزار و ۲۰۰  تومانی فسادزا است و هر چه سریع‌تر باید متوقف شود. البته این بدین معنا نیست که دولت باید حمایت خود را از بخش کشاورزی، دامداری و دارو بردارد، اما این شیوه‌ای که اکنون وجود دارد هم باید اصلاح شود و لازمه این اصلاح هم شفاف‌سازی است. 

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی بر قیمت گوشت و لبنیات تاثیرگذار خواهد بود و باعث تورم قیمت این کالاها خواهد شد و افزایش قیمت این کالاها، باعث افزایش قیمت سایر کالاها می‌شود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ما منتظریم دولت تصمیم نهایی خود در مورد ادامه تخصیص یا عدم تخصیص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به این هفت قلم کالا، به مجلس اعلام کند؛ ممکن است دولت تصمیم بگیرد واردات تمامی کالاها با ارز آزاد انجام شود، این دیگر به مصوبه مجلس هم نیازی ندارد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا