اخبار روز

ارسال کمک‌های ارمنستان برای زلزله‌زدگان ترکیه

ارسال کمک‌های ارمنستان برای زلزله‌زدگان ترکیه

واهان هونانیان، سخنگوی وزارت امور خارجه ارمنستان امروز شنبه بیان کرد، این کشور از طریق مرز زمینی بسته شده خود با ترکیه، کمک‌های بشردوستانه برای زلزله‌زدگان ترکیه فرستاده است.

هونانیان در توئیتی نوشت: “امروز ارمنستان کمک‌های بشردوستانه برای ترکیه ارسال کرد. کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه از پل مارگارا در مرز عبور کرده و در راه مناطق زلزله زده ترکیه هستند.”

چند روز قبل نیز ارمنستان ۲۷ امدادرسان را به ترکیه و ۲۹ تن دیگر را نیز به سوریه اعزام کرد تا به دو کشور در زمینه رسیدگی به تبعات زلزله‌های روز دوشنبه گذشته کمک کند و همچنین تحویل کمک‌های بشردوستانه خود به سوریه را اعلام کرد.

روز دوشنبه بخش‌هایی از ترکیه و سوریه شاهد زلزله‌ها و پس لرزه‌های قدرتمندی بودند که تا کنون به کشته شدن بیش از ۲۰ هزار تن و از بین رفتن هزاران خانه منجر شده است. مجموعه‌ای از کشورها و سازمان‌های بین‌المللی به کمک‌رسانی به دو کشور از جمله با ارسال تیم‌های امدادرسان و محموله‌های پزشکی مختلف اقدام کرده‌اند.

ترکیه و ارمنستان در حال حاضر روابط دیپلماتیک رسمی ندارند. مرز بین دو کشور به ابتکار آنکارا از سال ۱۹۹۳ بسته شد. تنشهای میان دو کشور بر سر موضوعات مختلفی از جمله حمایت ترکیه از جمهوری آذربایجان در مناقشه قره باغ و مخالفت آنکارا با روند به رسمیت شناختن بین‌المللی نسل کشی ارامنه در سال ۱۹۱۵ توسط امپراتوری عثمانی تشدید شده است.

 مذاکره کنندگان ترکیه و ارمنستان در سال گذشته میلادی چندین بار در مسکو و وین در تلاش برای ایجاد روابط با یکدیگر به عنوان دو کشور همسایه دیدار کردند.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا