فرهنگ و هنر

ارسال ۴۰ ایده در موضوع عفاف و حجاب به رویداد ایده‌پردازی روشنا

ارسال ۴۰ ایده در موضوع عفاف و حجاب به رویداد ایده‌پردازی روشنا

– اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، آیین اختتامیه رویداد ملی ایده‌پردازی روشنا با حضور حجت الاسلام نیک بین عضو کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، سرکار خانم دکتر مریم اردبیلی مدیر کل زنان و خانواده شهرداری تهران، عاطفه خادمی مشاور اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی از مدیران شهرداری تهران و اصحاب رسانه برگزار شد.

حجت الاسلام نیک بین، عضو کمسیون فرهنگی مجلس در اختتامیه رویداد ایده‌پردازی روشنا، با بیان لزوم ورود ایده‌های جدید در موضوع عفاف و حجاب گفت: لازم است ورود ما به مسائل اجتماعی ورود دانش بنیانی باشد، چرا که ورود آزمایشی موجب هدر رفت فرصت‌ها و انگیزه‌ها می‌گردد که نتیجه‌ آن را در برخی کارهای کلیشه‌ای شاهد هستیم.

وی با اشاره به خاطره‌‌ای از مقام معظم رهبری در خصوص مقایسه اعتکاف در زمان پهلوی و تقبیح سیاه نمایی وضعیت اعتقادی جوانان بعد از انقلاب اسلامی، گفت: در جلسه‌ای که خدمت ایشان بودیم، برخی افراد در گزارشات خود، اقدام به سیاه‌نمایی در خصوص وضعیت اعتقادی جامعه کردند که رهبری خاطره‌ حضور در مسجد گوهرشاد مشهد مقدس و تعداد انگشت‌شمار حضار در این مراسم را یادآور شدند.

حجت الاسلام نیک بین افزود: در مسئله حجاب مردها نیز همانند زنان مخاطب حجاب هستند، اما در تولیدات رسانه‌ای به این موضوع توجه نمی‌شود. 

شورای عالی انقلاب فرهنگی متولی نظام راهبردی و سیاست عفاف و حجاب است

مریم اردبیلی مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران نیز در این مراسم ضمن تقدیر از گروه فرهنگی رسانه‌ای فادیا، انجام تجمعات اینچنینی را مطابق نام این رویداد، روشنایی دانست و افزود: برگزاری چنین رویدادی علاوه بر ایجاد تعامل و شبکه‌سازی، دارای خروجی‌هایی امیدبخش و کاربردی است و مجموعه اداره کل امور بانوان شهرداری تهران آمادگی خود را برای ادامه اینگونه رویداد اعلام می‌‌کند.

در ابتدای این مراسم مرتضی نظرزاده دبیر کارگاه ایده پردازی روشنا به بیان گزارشی از فرایند رویداد پرداخت و گفت: رویداد ایده‌‌پردازی تولیدات رسانه‌ای روشنا با موضوع عفاف و حجاب و در محورهای چهارگانه در ۲ مرحله برگزار شد.

وی افزود: در مرحله اول، علاقه‌مندان از سراسر کشور ایده‌های خود را به دبیرخانه رویداد ارسال کردند که در مجموع ۴۰ ایده جمع‌آوری شد و در مرحله دوم، ۲۰ ایده برتر جهت حضور در کارگاه دعوت شدند.

مدیر گروه فرهنگی رسانه‌ای فادیا، همچنین از برنامه‌های آموزشی در حوزه پرورش ایده خبر داد و گفت: در این کارگاه خدمت اساتیدی چون، استاد امامقلی “مدیر کل حوزه هنری استان قزوین”، سرکار خانم کاظم بیگی “مدیر گروه زن و خانواده شبکه دوم سیما” و خانم مونا اورعی  از “تهیه کنندگان و مجریان صدا وسیما” بودیم که در یک فضای تعاملی افراد ایده‌های خود را به طرح‌هایی کامل، جهت ارائه به نهادهای متولی تولیدات رسانه‌ای، آماده کردند.

انتهای‌پیام/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا