آذربایجان شرقی

‎ارسباران پیشران توسعه اقتصادی آذربایجان می شود

‎ارسباران پیشران توسعه اقتصادی آذربایجان می شود

به گزارش برگزیده از تبریز، مهدی نعمتی در دیدار با مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی افزود: شهرستان پرآوازه ورزقان به لحاظ سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ورزشی جایگاه بسیار والایی دارد ولی متاسفانه در سال های گذشته آنگونه که باید رشد و توسعه پیدا نکرده است.

‎وی ادامه داد: خوشبختانه در دوران دولت فعلی اقدامات بسیار اثرگذار و توسعه محوری در شهرستان استارت خورده است که از این حیث شهرستان ورزقان را به یکی از عظیم ترین کارگاه های صنعتی کشور تبدیل کرده است.

‎نعمتی با اشاره به موفقیت های اخیر صنایع مس سونگون تاکید کرد: قطعا سهم صنایع مس در این توسعه بی نظیر و کم نظیر خواهد بود و هر مجموعه ای که بتواند در این توسعه و رشد نقش آفرینی کند قطع به یقین از محاسن و ویژگی های آن در آینده بهره مند خواهد شد.

‎وی ادامه داد: استراتژی توسعه منطقه بر نقش آفرینی در شمال غرب کشور، منطقه و حتی کشوهای اوراسیا و اروپایی ترسیم شده است چرا که بر اساس ظرفیت های موجود ترسیم این آینده کاملا ملموس و دست یافتنی است.

‎وی از فعالیت ۲۴ واحد صنعتی در شهرک صنایع پایین دستی مس ورزقان خبر داد و افزود: ۸ کارخانه ای هم که غیر فعال شده بود با ایجاد انگیزه در بخش خصوصی دوباره احیا شده و مشغول فعالیت هستند؛ در حال حاضر بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال در این شهرک سرمایه گذاری شده است.

‎فرماندار ورزقان با اشاره به آغاز عملیات احداث کمپ ورزشی باشگاه سونگون در ورزقان اظهار داشت: با تکمیل این کمپ در آینده نزدیک این منطقه به یکی از اصلی ترین کمپ های تیم های ورزشی در سطح ملی و بین المللی تبدیل خواهد شد که این خود در کنار ایجاد اشتغال ؛ توسعه را به همراه دارد.

‎وی ابراز امیدواری کرد: با بهره برداری و ایجاد ارزش افزوده از معادن ارزشمند منطقه ارسباران در آینده نزدیک این منطقه نقش پیشران توسعه اقتصادی شمال غرب کشور را در دست خواهد گرفت.

‎وی در ادامه با تقدیر از عملکرد بانک توسعه تعاون در شهرستان ورزقان تاکید کرد: عملکرد این بانک در سطح شهرستان از حیث پرداخت تسهیلات تکلیفی از جمله وام ازدواج ، فرزندآوری و اشتغال بسیار عالی بوده؛ فقط سهمیه تخصیصی بسیار پایین است که امیدواریم آن هم افزایش یابد.

‎این گزارش می افزاید، در ادامه مسعود کردستانی مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی نیز با اشاره به ظرفیت های تنها بانک دولتی حامی بخش تعاون اظهار داشت: بانک توسعه تعاون به عنوان یک بانک صد در صد دولتی یکی از رسالت های اصلی اش حمایت از شرکت های تعاونی است از این حیث آماده حمایت از شرکت های تعاونی شهرستان هستیم.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا