آذربایجان شرقی

ارقام تکراری در بودجه شهرداری تبریز!

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، علیرضا نوای‌باغبان در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر افزایش همفکری شورا و شهرداری در زمینه تدوین بودجه، اظهار داشت: هر سال تدوین بودجه با راهنمایی اعضای شورا انجام می‌گیرد و امسال نیز سعی بر این است تا طی جلسات کارشناسی شده بین شهرداری و شورا، بودجه سال آینده به نحو احسن و به نفع شهر و شهروندان تدوین شود.  

وی با بیان اینکه مصادیق و آمار کمی و اعداد در جای خود ذکر خواهد شد، تصریح کرد: هر ساله وزارت کشور توسط رئیس سازمان شهرداری‌ها، چارچوب بودجه را به شهرداری‌ها ابلاغ می‌کند که در جای خود محفوظ و اجرایی می‌شود. در تدوین بودجه نیم‌نگاهی به این چارچوب شده و در همین راستا، نظرات عزیزان را اعمال می کنیم.  

وی افزود: در سال ۱۴۰۱  انتظار این است که قوانین بالادستی در جای خود اعمال شود وگرنه فرمانداری حق دارد، آن را بازگرداند.

باغبان ادامه داد: در تدوین بودجه، دومین مورد مهم این است که ارقام واقعی باشد و لزومی به آوردن ارقام تکراری نیست که سبب شود رقم بودجه بالا برود و سومین مورد، تبصره‌های بودجه است که آوردن عدد و رقمی در آنجا ذکر می‌شود، باید در ردیف‌های خاص اعمال شود تا باعث ایجاد دوگانگی نشوند.  

عضو شورا با اشاره به چهارمین مورد مبنی بر اینکه اعمال سیاست‌های کنترل هزینه مخصوصا در هزینه‌های جاری، ورود نیروهای جدید و کنترل هزینه‌های جاری است، تصریح کرد: پنجمین اصل، تلاش برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی است که باید پیگیری کنیم تا این امر اتفاق بیفتد.  

وی، ششمین اصل را پیگیری بدهی‌های شهرداری از طریق تهاتر و منابع غیرنقدی دانست و هفتمین اصل را بیمه و مسوولیت‌های مدنی عنوان کرد که برای شهروندان نیز می‌تواند شامل شود.

باغبان افزود: هشتمین مورد، توزیع عادلانه منابع شهری در مناطق مختلف و محلات کم‌برخوردار است که با تکیه بر عدالت در مناطق کم‌برخوردار اعمال شود و در نهمین اصل همین بر روی پروژه‌های شهرداری دارای پیوست فرهنگی تاکید شده است.  

وی با بیان اینکه ۶ مورد سیاست‌ اجرایی نیز برای معاونت‌ها تعریف شده، تصریح کرد: اختصاص ردیف بودجه برای مناطق کم‌برخوردار که در حوزه شهرسازی و مسائل عمرانی است در این خصوص مدنظر قرار می‌گیرد.  

باغبان افزود: در مورد مسائل محیط زیست و خدمات شهری، که شامل مدیریت پسماند، تجهیزات آتش‌نشانی، راه‌اندازی بازارچه‌های محلی برای حمایت از صنایع دستی، اجرای تاسیسات آب و سرویس‌های بهداشتی مساجد و داخل شهر، سیاست‌های ایمنی و تاب‌آوری شهری در مقابله با بحران‌ها، مرمت و بازسازی همه پارک‌های داخل شهری به جای احداث پارک جدید، مرمت و بازسازی و رفع نواقص پارک‌های موجود نیز تدابیر ویژه اتخاذ می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص سیاست‌های حمل و نقل و ترافیک، یادآور شد: در تدوین بودجه ۱۴۰۱ راه‌اندازی حمل و نقل ترکیبی با تاکید بر حمل و نقل عمومی و اتمام خط ۱ ، تداوم خط ۲ و آغاز خط سوم متروی تبریز مدنظر قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه مادامی که پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام به سرانجام نرسند، پروژه جدید عمرانی تعریف نمی‌کنیم، تصریح کرد: پروژه‌های مسیرگشایی تعدیل می‌شوند و مناسب‌سازی محیط برای جانبازان و معلولان و احداث و توسعه پارکینگ‌های مکانیزه انجام می‌گیرد.

علیرضا نوای باغبان همچنین توسعه شهر هوشمند، ارتقای کیفی منابع انسانی و اثربخشی کارمندان و واگذاری بخشی از پروژه‌های شهری به شرکت‌های دانش‌بنیان را نیز جز برنامه‌های آتی دانست و ادامه داد: در راستای افزایش نشاط اجتماعی و ایجاد شور و شوق فرهنگی و ورزشی، سه درصد از بودجه شهرداری به امر ورزش تخصیص داده می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه،  تاکید کرد: موارد گفته شده حاصل چندین جلسه کمیسیون است که جمع‌آوری شده است و اگر دوستان نظراتی دارند، می‌توانند مطرح کنند تا اعمال شود.

انتهای پیام/۶۰۰۳۴/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا