آذربایجان غربی

ارومیه جزو ۱۰شهر ازنظر آلودگی هوا/ ترمینال شهرستان به خارج از شهر انتقال یابد

به گزارش برگزیده های ایران از ارومیه، مرتضی منافی عصر سه‌شنبه در کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: ارومیه گرچه جز شهرهای صنعتی نمی‌باشد ولی از نظر آلودگی هوا در میان ۱۰ شهر کشور قرار دارد و باید با همکاری  و همدلی لازم ارگان‌ها و ادارات متولی و فعال در حوزه محیط زیست  این آلودگی  را کاهش دهیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: متاسفانه اقدامات لازم برای فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی‌های ضروری برای اخذ معاینه فنی در بین شهروندان به نحو شایسته صورت نگرفته است که می‌توان با همکاری‌های صداسیما، پلیس راهنمایی و رانندگی و شهرداری در فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی این امر اقداماتی صورت گیرد.

منافی تصریح کرد: در آمارهای کل کشور شهر ارومیه در تعداد خودرو و ترافیک شهری جزء ۱۰ شهر اول کشور بوده و این امر نقش مهمی در آلودگی هوا دارد که لازم است مراکز معاینات فنی نظارت‌های بیشتر در مقوله  تست خودروها داشته باشند و تجهیزات خود را در این زمینه پیشرفته‌تر و بروزتر کنند . 

وی عنوان کرد: باید انتقال پایانه مسافربری شهرستان  برای کاهش حجم ترافیک و آلودگی هوا  به خارج شهر در اولویت امور مربوط به حوزه حمل و نقل باشد همچنین فرسودگی ناوگان عمومی و نبود قطار شهری علت اصلی و تاثیرگذار در آلودگی‌های شهر اورمیه هست.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: عدم رعایت در ساخت و ساز و تعداد طبقات آپارتمان‌های واقع در گلشهر مانع ورود هوای تازه و اکسیژن به شهر ارومیه می شود  و یکی دیگر از عوامل آلودگی هوای  شهر ارومیه و موجب تشدید شرایط می شود.

انتهای پیام/ی


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا