آذربایجان شرقی

ازبکستان و قزاقستان مشتریان جدید تراکتورهای ایرانی

ازبکستان و قزاقستان مشتریان جدید تراکتورهای ایرانی

به گزارش برگزیده از تبریز، مدیرعامل شرکت تاجیران گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: این نمایشگاه با عنوان نمایشگاه تولیدکنندگان کشورهای آسیای میانه برگزار شد و کشورهای تاجیکستان، قزاقستان، ازبکستان، ترکمنستان، قرقیزستان و آذربایجان بصورت مهمان ویژه در آن حضور داشتند که تاجیران به عنوان یک تولید کننده ایرانی در تاجیکستان از طرف این کشور در نمایشگاه تولید کنندگان کشورهای آسیای میانه شرکت کرد.

صمد تقی پور افزود: تاجیران به عنوان مجموعه ای از شرکتهای اقماری گروه صنعتی تراکتورسازی ایران انواع تراکتور، بکهولودر و ادوات کشاورزی تولیدی این گروه را در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشت.

وی با اشاره به جایگاه تراکتورهای تولیدی ایران در کشور تاجیکستان اظهار داشت: مسئولین دولت تاجیکستان بویژه رئیس جمهور و نخست وزیر این کشور از تاجیران و تراکتورسازی ایران بخاطر نمایش توانمندی‌های مشترک کشور تاجیکستان و ایران در این نمایشگاه خرسند و آن را مایه مباهات عنوان کرده و از فعالیتهای تراکتورسازی در تاجیکستان قدردانی نمودند.

تقی پور از درخواست وزرای صنایع و کشاورزی تاجیکستان برای تامین ماشین آلات بخش کشاورزی، صنایع و سایر حوزه ها خبر داد و تصریح کرد: مشتری ۹۸ درصد تولیدات تاجیران بخش خصوصی می باشد که مشتری پایدارتری نسبت به سایر بازارها در تاجیکستان محسوب می شوند و به دلیل کمیت و کیفیت عالی تولیدات تراکتورسازی ایران اخیرا بخش دولتی و حتی شخص وزیر صنایع نیز برای استفاده از تولیدات تاجیران تاکید دارند که با پیوستن این حوزه به جمع متقاضیان تراکتورهای ایرانی پازل مشتریان این محصولات در تاجیکستان تکمیل خواهد شد.

قزاقها و ازبکها مشتریان جدید تراکتورهای ایرانی

این فعال حوزه صنعت ایران رایزنی و ابراز تمایل نمایندگان کشورهای قزاقستان و ازبکستان در حاشیه این نمایشگاه برای استفاده از تراکتورهای ایرانی را نیز مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: با نهایی شدن مذاکرات در قالب گروه صنعتی تراکتورسازی ایران شاهد آغاز همکاری مشترک ایران با قزاقستان و ازبکستان در بخش اداوت و ماشین آلات کشاورزی خواهیم بود.

وی رقبای ایران در بخش ماشین آلات کشاورزی در تاجیکستان را کشورهای بلاروس، ترکیه، چین، ازبکستان، هندوستان و پاکستان عنوان کرد.

تقی پور با اشاره به صادرات محصولات تراکتورسازی تبریز در نیمه نخست امسال داد و گفت: تا به امروز نزدیک به ۳۰۰ دستگاه انواع تراکتور تولیدی این شرکت به ارزش ۲ میلیون دلار در بازار تاجیکستان عرضه شده که حکایت از رشد ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

گفتنی است در نمایشگاه تولیدکنندگان کشورهای آسیای میانه، تمامی کشورهای این حوزه انواع تراکتورهای کلاس آلمان، یوتو چین، بلاروس، کره جنوبی، دون فنگ چین، لوول چین و جان دبیر آمریکا را به معرض نمایش گذاشتند.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا