سمنان

ازحسین باقری جنگلبانان نمونه کشوری استان سمنان تجلیل شد

ازحسین باقری جنگلبانان نمونه کشوری استان سمنان تجلیل شد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران استان سمنان ،جعفر مرادی حقیقی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: منابع طبیعی سرمایه ملی است و باید در امرحفاظت از عرصه های منابع طبیعی کوشا باشیم و باید بیش از هر زمان دیگری نسبت به حفظ این موهبت و سرمایه الهی اهتمام داشته باشیم

جعفر مرادی حقیقی در این جلسه بیان داشت: امروزه نقش و اهمیت عرصه‌های منابع طبیعی بر هیچ کس پوشیده نیست. با توجه به مفاهیم توسعه پایدار، این مواهب الهی، میراث گذشتگان ما نیست بلکه امانت نسل‌های بعدی در نزد ما می‌باشد که می‌بایست به درستی حفظ و استفاده نماییم.

جعفر مرادی حقیقی با اشاره به اینکه سطح اراضی ملی استان‌سمنان ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار است گفت: این میزان ۹۵ درصد عرصه های منابع طبیعی را تشکیل می دهد که متولی حفاظت از این عرصه گسترده اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان است و پاسداری از این نعمت خدادادی نیاز به جنگلبان متخصص، متعهد و مسئولیت پذیر و توانمند را دارد که بتواند ضمن ایستادگی در مقابل عوامل مهاجم (طبیعی و انسانی) عرصه‌های منابع طبیعی منطقه را حفظ نماید.

حمیدرضا عبدوس معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در این نشست بیان داشت: جنگلبان در خط مقدم مبارزه برای حفاظت و صیانت ازعرصه های منابع طبیعی هستند و در این راه شجاعت ها، تلاش‌ها و فداکاری‌های بسیاری داشته و متحمل رنج‌های بی شماری گردیده است؛ و چه بسیار افرادی که در این راه جانشان را از دست داده و به شهادت رسیده اند.

حمیدرضا عبدوس معاون حفاظت و امور اراضی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت حضور این دلاوران و نوع فعالیتشان و همچنین افزایش آگاهی و شناخت مردم نسبت به آنان روزی بعنوان روز جهانی جنگلبان در روز شمار جهانی به ثبت رسیده است، تا در این روز جایگاه مهم آنان بر همگان مشخص شود.

حمیدرضا عبدوس ضمن اشاره به نقش مهم جنگلبانان در حفظ عرصه های منابع طبیعی استان سمنان گفت: طی مراسم روز جنگلبان از حسین باقری جنگلبان نمونه کشوری استان سمنان با حضور وزیر جهاد کشاورزی و معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اهدائ لوح تقدیر، تجلیل شد.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا