هرمزگان

ازدواج آسان و اسلامی در جامعه و خانواده‌ها فرهنگ‌سازی شود

به گزارش برگزیده های ایران از رودان، حجت‌الاسلام مهدی دری در خطبه‌های نماز جمعه رودان با اشاره به حرکت غیرتمندانه سپاه پاسداران در آزاد سازی نفتکش ربوده شده جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: روزی نگاه آمریکا به ملت ایران نگاه توحش آمیز بود اما امروز آنچنان از ما می ترسند که حتی جرات آمدن به سمت پایگاه‌های شناوری‌مان را ندارند و این حاکی از عزت بلند جمهوری اسلامی ایران در دنیا است.

وی گفت: این قدرت برتر جمهوری اسلامی بود که آنها جرات نکردند در واقعه اخیر حتی یک تیر به سمت سربازان جان بر کف ایران اسلامی شلیک کنند، آنها فهمیده اند تمامی دریا های منطقه در سلطه ایران اسلامی است.

امام جمعه رودان تصریح کرد: آمریکا طی سالها متمادی با ساختن فیلم‌های بسیار بدنبال قهرمان سازی بود اما  قهرمانان واقعی همین سربازان شجاع ایران  هستند که در مقابل ناو آمریکایی حتی زره ای هم ترس را به خود راه نمی دهد.

حجت‌الاسلام مهدی دُری بیان داشت: جامعه اطلاعاتی آمریکا به پنج دلیل جمهوری اسلامی را دشمن خود می داند که در تحلیل‌های خود این چنین بیان می کنند: ایران بدلیل آنکه تلاش می‌کند از نفوذ آنها در منطقه جلوگیری کند، از جمعیت شیعه و مسلمان در خارج از مرزها خود دفاع می کند، نفوذ خود را در منطقه گسترش می‌دهد و تحکیم پیوند خود را با همسایه‌ها را دارد و تهدیدات و تحریم ها علیه آن تبدیل به ثبات می‌شود، دشمن قلمداد می شود.

وی با اشاره به طرح دولت در ترمیم قدرت خرید مردم گفت: باید در  اجرای این طرح یک ظرافت و دقت خاصی بکار گرفته شود چرا که در گذشته یک عده سودجو از طرح های اینچنینی ثروتمند تر می شدند.

دری تصریح کرد: باید در این کار بر کیفیت کالای داخلی و قیمت مناسب تر آن افزوده شود و راههای صادرات باز شود.

امام جمعه رودان با بیان اینکه بحث مشاغل خانگی می تواند سامان بخش معیشت مردم شود، گفت: باید با استفاده ظرفیت ها و پتانسیل بویژه در رودان با راه اندازی مشاغل خانگی بسیاری از مشکلات اقتصادی اقشار ضعیف جامعه رفع و هم به قشرهای زحمتکشی مانند کشاورزان کمک کرد.

وی با اشاره  روایتی از رسول اکرم اسلام که وقتی مراسم عقد و عروسی در جایی برپا می شود درب‌های رحمت الهی گشوده می شود، گفت: باید بستر برای ازدواج آسان ایجاد و الگو سازی آن در جامعه ترویج داده شود.

دری تاکید کرد: این کار باعث جلوگیری از برگزاری مراسم های عروسی تجملاتی و گناه آلود در جامعه خواهد شد.

امام جمعه رودان خاطر نشان کرد: مراسم های عروسی به گونه ای نباشد که همسایگان و همشهریان بواسطه آن در ناراحتی باشند.

انتهای پیام/۸۸۰۵۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا