علمی و فناوری

ازدواج یک زن اسپانیایی با هوش مصنوعی

ازدواج یک زن اسپانیایی با هوش مصنوعی

به گزارش برگزیده، آلیسیا فرامیس، هنرمند اسپانیایی، قصد دارد تابستان امسال با هولوگرام ساخته شده توسط هوش مصنوعی طی مراسمی در موزه‌ای در روتردام ازدواج کند.

این هنرمند اسپانیایی، اولین زنی است که با یک شریک مجازی ازدواج می‌کند. این هولوگرام توسط خانم فرامیس برای «ارضای همه نیازهای عاطفی او» طراحی شده است.

بر اساس خبری که در یورونیوز منتشر شده، اگرچه در حال حاضر این ازدواج به عنوان یک «اجرای هنری» تلقی می‌شود اما بیانیه‌ هنرمند این پیام را القا می‌کند که این ازدواج به زودی می‌تواند به رابطه‌ای کاملا واقعی تبدیل شود.

خانم فرامیس با این پروژه، قصد دارد به تعامل بین انسان، هوش مصنوعی و هنر معاصر بپردازد.

او در بیانیه‌ای در وب‌سایت خود نوشته است که هوش مصنوعی هنوز با علم مرتبط است و فاقد هنر و ماهیت زیبایی شناسی است.

این هنرمند همچنین برخی از جزئیات رابطه خود را با این هولوگرام که «AILex» نام دارد ارائه کرده است.

خانم فرامیس در حال حاضر در حال طراحی لباس عروس خود و تعیین لباس افراد شرکت کننده در این مراسم است. مراسم ازدواج تابستان امسال درموزه «Depot Boijmans Van Beuningen» در روتردام برگزار خواهد شد.

این هنرمند همچنین با همکاری موزه غذا هلند «LAM»، در تلاش است تا برای ضیافت عروسی خود غذای مولکولی ایجاد کند که هم انسان و هم انسان‌نماها بتوانند از آن لذت ببرند.

پیشرفت‌ها در ابزارهای مولد هوش مصنوعی، مانند چت جی‌پی‌تی، تعامل بین انسان‌ و ماشین‌ها را تا حد زیادی افزایش داده است.

انسان‌های امروزی می‌توانند با استفاده از چت‌ کردن با روبات‌ها یا ایجاد آواتارهای مجازی، مکالمات عاشقانه مجازی داشته باشند و موضوعی که تا پیش از این علمی تخیلی به نظر می‌رسید حالا به واقعیت تبدیل شده است.

ازدواج یک زن اسپانیایی با هوش مصنوعی

این هنرمند گفت: «نسل جدیدی از عشق در حال ظهور است که در آن انسان ها با هولوگرام‌ها، آواتارها، ربات‌ها و غیره ازدواج می‌کنند و روابط خود را حفظ می‌کنند. همانطور که ما زبان‌های جدید را با «دولینگو» تمرین می‌کنیم، می‌توانیم روابط عاطفی را نیز با آن‌ها تمرین کنیم».

۵۸۵۸

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا