اخبار ورزشی

از بادکنک‌فروشی در پارک تا طلای جهانی با کشتی‌گیری که «سوریان» الگوی اوست

از بادکنک‌فروشی در پارک تا طلای جهانی با کشتی‌گیری که «سوریان» الگوی اوست

– اخبار ورزشی –

پیام احمدی که چند روز پیش تنها طلای کشتی فرنگی ایران در مسابقات جهانی ترکیه را به دست آورد، در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری برگزیده های ایران درباره استقبالی که از او بعد از بازگشت به کشور شد، اظهار داشت: جشنی داخل تالار گرفتند و هیئت کشتی مبلغی را به‌عنوان جایزه داد. البته گفتند یک جشن دیگر هم گرفته می‌شود.

کشتی‌گیر ایذه‌ای که سه برادر و سه خواهر هم دارد، درباره اینکه چه کسی او را به کشتی ترغیب کرده است، گفت: بزرگ‌ترین برادرم، محمد مشوق من و برادر دیگرم رامین برای کشتی گرفتن بود. او خودش کشتی نگرفت و درس خواند. برادرم دانشجوی مهندسی شیمی است. رامین سه سال از من بزرگتر است و در مسابقات نونهالان مدال جهانی دارد. من کارم را از باشگاه سیناصنعت زیر نظر ملک محمد بویری شروع کردم. سال ۹۹ در مسابقات قهرمان کشوری نونهالان که در کوهدشت برگزار شد، اول شدم. کرونا ما را خیلی عقب انداخت. ما دو سه مسابقه را از دست دادیم، اما سال گذشته به عضویت تیم ملی نوجوانان درآمدم.

وی ادامه داد: سال قبل مدال نقره مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا و برنز جهانی ایتالیا را به دست آوردم. کشوری امسال را در ۵۱ کیلو گرفتم اما چون وزنم کم بود، در مسابقات جهانی یک وزن پایین آمدم و در ۴۸ کیلو کشتی گرفتم.

احمدی که اجرای فن‌هایش در مسابقات نوجوانان جهان مورد توجه اتحادیه جهانی قرار گرفته بود، در این باره خاطر نشان کرد: الگوی من حمید سوریان است، فیلم‌های کشتی‌اش را خیلی زیاد نگاه می‌کنم. در این مسیر با کمک ملک‌محمد بویری در ایذه و محسن سوریان در اردوی تیم ملی آماده مسابقات شدم.

قهرمان نوجوانان جهان با بیان اینکه پدرش کارگر است، در مورد تأمین هزینه‌هایش تصریح کرد: بیشتر خودم کار می‌کنم؛ دست‌فروشی. در پارک‌ها بادکنک می‌فروشم که خرج خودم را دربیاورم. رفت و آمد به تمرین و اردو، کفش کشتی و … اینها همه هزینه دارد. باید کار کنم که بتوانم اینها را تأمین کنم.

این کشتی‌گیر زیر ۱۷ سال در پاسخ به این پرسش که چرا این شغل را انتخاب کرده است و آیا ربطی بین کشتی و دنیای بادکنک‌ها می‌بیند، گفت: من بادکنک را همیشه دوست داشتم. به نظرم کشتی‌گیر هم مثل بادکنک حساس است، اگر سختی ببیند، می‌ترکد و از بین می‌رود.

پیام احمدی درباره اینکه آیا در بازگشت به ایذه باز هم باید دست‌فروشی را ادامه دهد، اظهار داشت: به احتمال زیاد باید این کار را انجام بدهم تا به رؤیایم که قهرمانی جهان و المپیک است، برسم.

این کشتی‌گیر که با شکست حریفانی از بلاروس، ژاپن، آذربایجان، روسیه و ازبکستان قهرمان جهان شد، در خاتمه یادآور شد: کشتی نیمه نهایی و فینالم واقعاً سخت بود. قبلاً هم گفته بودم اگر مدال طلا بگیرم، آن را تقدیم امام حسین (ع) خواهم کرد که خوشبختانه توانستم در ترکیه قهرمان جهان شوم.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا