اخبار روز

از تأمین جهیزیه زوج‌های جوان تا دفاع از مرزهاى کشور/ رزمایش پیامبر اعظم(ص) ١٧ نمایش قدرت‌افزایی مدرن +فیلم و عکس

به گزارش خبرگزارى فارس از بندرعباس، رزمایش پیامبر اعظم(ص) ١٧ فراتر از یک نمایش رزمى و دفاعى است چراکه برنامه‌هاى فرهنگى، ساخت و ساز و کمک‌هاى مؤمنانه از دیگر رویکردهاى این رزمایش مدرن تلقى مى‌شود و آن را از گذشته متفاوت‌تر به نمایش گذاشته است.

کار فرهنگی در رزمایش

اهداى جهیزیه به زوج‌هاى جوان قشمى، احداث بیمارستان فوق تخصصى در روستاى محروم جى‌جیان، سرکشى از مدارس و اهداى بسته‌هاى فرهنگى به دانش‌آموزان و اجراى محفل انس با قرآن با حضور قاریان شیعه و سنى و همچنین قرائت رزمندگان حاضر در این رزمایش از برنامه‌هاى ویژه نیروى زمینى سپاه در رزمایش پیامبر اعظم(ص) ١٧ مى‌باشد.

 

 

قرارگاه فرهنگی و عملیات روانی هفدهمین رزمایش پیامبر اعظم(ص) با رویکرد جدید به میدان آمده است و از همین رو با استقبال بى‌نظیر مردم روستانشین قشم قرار گرفته است.

 

 

سخاوت مردم

درب خانه‌هاى مردم به روى رزمندگان باز است و روستائیان نیز خانه‌هاى خود را در اختیار رزمندگان اسلام در این رزمایش قرار داده‌اند و اهل سنت قشم نشان دادند که بیش از پیش پاى آرمان‌هاى انقلاب در دفاع از ایران اسلامى ایستاده‌اند.

 

 

سخاوت سنى‌هاى قشم در این رزمایش تماشایی است. مردم بخشی از زندگی و منازل خود را در اختیار رزمایش قرار داده‌اند و همچنین تعدادی از دستگاه‌های خدمت‌رسان نیز بخشی از دفاتر و امکانات خود را در این مسیر اقتدار در اختیار رزمندگان اسلام گذاشته‌اند.

پدیده‌های جدید سپاه

هفدهمین رزمایش پیامبر اعظم(ص) صحنه یک رزمایش دقیق و واقعی است چراکه نقطه اوج تلاش و عمل نیروی دریایی سپاه کیفیت، اثربخشی و دقت عمل سامانه‌ها بود.

 

 

در این رزمایش مدرن، هم پهپادهای نیروی دریایی سپاه به‌صورت دقیق از فواصل مختلف اهداف را مورد اصابت قرار دادند و هم موشک‌های بالستیک به‌عنوان پدیده‌های جدید این نیرو و موشک‌های کروز، اهداف از پیش‌ تعیین‌شده در فواصل و با شرایط مختلف را با دقت صددرصد مورد اصابت قرار دادند.

ورود فناوری‌های جدید

دقت در اصابت به اهداف، انعطاف در بردهای متفاوت و قابلیت عملیات هم‌زمان روی هدف‌های ثابت یا متحرک از وجوه برجسته این مرحله از رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ بود که مورد توجه رسانه هاى داخلى و خارجى قرار گرفت.

 

 

ورود فناوری‌های جدید اعم از هوش مصنوعی و فناوری استفاده از پهپادها در اعماق متعدد و موشک‌ها در طیف وسیعی از بردها با دقت‌های قابل ‌قبول، نشانگر دستیابی نیروی دریایی سپاه به نقاط درخشان در مسیر تکامل قدرت خود است.

آتش پرحجم نفربرهای رزمندگان نیروی زمینی سپاه بر مواضع دشمن در رزمایش پیامبراعظم(ص)۱۷ یکی از تمرینات شب گذشته بود و هوانیروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز بخشی از توان بالگردی خود را در این رزمایش به نمایش گذاشت.

 

 

در این رزمایش مدرن، عملیات موشکی بالستیک علیه اهداف ثابت و متحرک دشمن به اجرا درآمد و گوشه‌ای از اقتدار و صلابت رزمندگان زرهی نیروی زمینی سپاه بخشی از نمایش قدرت بود.

دریادار تنگسیری: تمامی تجهیزات بکاررفته ساخت داخل هستند

به گفته فرمانده نیروی دریایی سپاه، تمام تجهیزات بکاررفته در عملیات‌های مختلف این رزمایش ساخت داخل هستند.

دریادار علیرضا تنگسیری، پیام این رزمایش را حفظ اقتدار ملی، ثبات امنیت منطقه، تقویت وحدت اسلامی، عزت‌آفرینی، تولید قدرت و ارتقای توان نظامی و اطمینان‌بخشی از حفظ توان و آمادگی‌های رزم توصیف و تصریح کرد: پیام این رزمایش به دشمنان ما این است که ما هیچگاه اجازه نخواهیم داد کشوری به آب‌های سرزمینی ما، نگاه تهدیدآمیز داشته باشد و قطعاً چشمی که بخواهد از این جایگاه به کشور ما نگاه سوءیی داشته باشد را کور خواهیم کرد و آن دستی که بخواهد به کشور ما دست درازی کند را قطع خواهیم کرد.

وی همچنین پیام رزمایش پیامبر اعظم ۱۷ برای کشورهای دوست در منطقه را صلح، دوستی و برادری عنوان و تاکید کرد: ما کشورهای منطقه می‌توانیم با همیاری و همراهی یکدیگر، امنیت خلیج فارس و آب‌های مشترک را به‌صورت کامل فراهم کنیم و نیازی به حضور کشورهای فرامنطقه‌ای در این جا نیست.

سخنگوی رزمایش: عملیات ضد هلی‌برن و دفاع از سواحل به‌خوبی انجام شد

سردار سرتیپ‌ دوم پاسدار حمید سرخیلی سخنگوی بخش زمینی رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۷ سپاه ظهر امروز در گفت‌وگویی رسانه‌ای در حاشیه برگزاری سومین روز این رزمایش اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای اجرای تمرینات سالیانه اقدام به برگزاری رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷ کرده‌ است.

وی افزود: در روز سوم این رزمایش یگان‌های نزسا به اجرای عملیات پردازند و در منطقه‌ی ساحلی خلیج‌فارس دفاع قاطع و مستحکم در سواحل علیه دشمن متخاصم را تمرین کردند.

سردار سرخیلی در ادامه تصریح کرد: در این مرحله از رزمایش عملیات نیروهای ویژه صابرین برای انجام ضربه به دشمنانی که از مبادی مختلف قصد نفوذ دارند انجام می‌شود.

 

 

وی با بیان این‌که در بخش اول رزمایش عملیات ضد هلی‌برن و دفاع از سواحل به‌خوبی انجام شد، گفت: در این رزمایش ترکیبی از دسته‌ها به اجرای تمرین می‌پردازند و سلاح‌های متعددی در حوزه‌های مختلف توپ‌خانه، زرهی، موشکی و پهپادی به اجرای عملیات می‌پردازند.

سخنگوی بخش زمینی رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۷ در پایان تاکید کرد: نیروی زمینی سپاه با بکارگیری پهپادهای رزمی و تهاجمی برد عملیاتی خود را علیه دشمن گسترش داده‌ است.

عکس: سعید سجادی

انتهای پیام/۳۲۶۴


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا