قزوین

از تمامی ظرفیت‌ها و بخش خصوصی در تأمین برای ذخیره‌سازی و توزیع کالاهای اساسی استفاده شود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از قزوین، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، در چهارمین نشست قرارگاه امنیت غذایی استان قزوین که به شکل ویدیو کنفرانس با قرارگاه ملی امنیت غذایی که به ریاست وزیر جهاد کشاورزی و با حضور استاندار قزوین در محل وزارت جهاد کشاورزی برگزار شده بود، اظهار داشت: نشست‌های این قرارگاه با حضور مدیران دستگاه‌های ذیربط خارج از مجموعه جهاد نیز به شکل هفتگی برگزار می‌شود اما در صورت نیاز و ضرورت نشست‌های فوق العاده برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه امنیت غذایی استان قزوین با مسوولیت جهاد کشاورزی از ماه گذشته پس از مسوولیت پیدا کردن وزارت جهاد کشاورزی در حوزه کنترل بازار محصولات اساسی، گفت: این قرارگاه با ۲۶ عامل اصلی، ۶ قرارگاه شهرستانی و ۴ کمیته فرعی مشغول به کار شده است.

خمسه در خصوص نظارت و بازرسی بر بازار بعد از تشکیل قرارگاه نیز گفت: از سوی بازرسان قرارگاه امنیت غذایی استان قزوین و در راستای نظارت بر بازار محصولات اساسی کشاورزی تاکنون ۲۶۰ فقره بازرسی انجام و برای ۵۱ واحد متخلف پرونده در تعزیرات تشکیل شده است.

خمسه با بیان اینکه خروجی مصوبات و نشست‌های قرارگاه، تأمین و توزیع مناسب کالاهای اساسی برای مردم و ثبات در بازار است، خاطرنشان کرد: وظیفه سخت و حساسی بر عهده قرارگاه امنیت غذایی قرار دارد و ما باید با برنامه ریزی و  تلاش شبانه روزی رسالت های خود را به درستی انجام دهیم.

وی اظهار داشت: باید علاوه بر بسیج اصناف از ظرفیت اتاق اصناف در حوزه نظارت و کنترل بازار و پیشبرد برنامه های قرارگاه امنیت غذایی بیش از پیش استفاده شود.

ان مسوول افزود: نباید در حوزه ذخیره سازی کالاها و توزیع به هنگام آن‌ها مشکل و محدودیتی داشته باشیم و باید از ظرفیت‌های قانونی و امکانات بخش خصوصی شامل سردخانه‌ها و مراکز نگهداری محصولات غذایی در این راستا استفاده کنیم.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا