آذربایجان غربی

از رسیدگی به وضعیت دریاچه ارومیه تا ساماندهی اقتصاد مرزی در نشست مجمع نمایندگان آذربایجان‌غربی با رئیس جمهور

به گزارش برگزیده های ایران از ارومیه، صبح امروز نشست  مجمع نمایندگان آذربایجان‌غربی با رئیس جمهور به منظور بررسی مشکلات استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید سلمان ذاکر در دیدار با رییس جمهور، بر اینکه استان آذربایجان‌غربی از عقب ماندگی مزمن تاریخی رنج می‌برد اشاره کرد و اظهار داشت: این استان برای جبران عقب ماندگی نیازمند تخصص بودجه ویژه‌ای است.

وی با بیان اینکه ضرورت دارد اختیارات بیشتری به استاندار آذربایجان‌غربی داده شود، تصریح کرد: تفویض برخی اختیارات به استاندار این استان مرزی می‌تواند زمینه تسهیل جبران عقب‌ماندگی استان را فراهم آورد.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌غربی افزود: اجرای طرح قطار سریع‌السیر ارومیه به تبریز و ارومیه به سرو در قالب قطار اقتصادی از دیگر مباحث مطرح شده توسط این نماینده مجلس بود که در این راستا ایجاد اداره کل راه آهن در مرکز استان که مقرر بود سالهای گذشته راه‌اندازی شود، مورد تاکید قرار گرفت.

ذاکر به عدم وجود زیرساخت‌ها اشاره کرد و اذعان داشت: به دلیل ناقص بودن زیرساخت‌های آبرسانی، در بسیاری از روستاهای استان با مشکل آب شرب مواجه هستیم که برای جبران این امر باید اعتبارات ویژه‌ای به شرکت آب و فاضلاب استان اختصاص یابد.

وی دریاچه ارومیه را قلب و جان آذربایجان‌غربی عنوان کرد و گفت: با توجه به اتمام مدت زمان کار ستاد احیای دریاچه ارومیه، نیاز است تا به این ستاد توجه ویژه‌ای شود تا بتوانیم در راستای احیای نگین فیروزه‌ای ایران گام‌های محکم‌تر و موثری برداریم.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی دارای ۵ پایانه و ۷ بازارچه مرزی است، گفت: موقعیت جغرافیایی استان می‌طلبد تا در مرز سرو بازارچه مرزی احداث شود تا شاهد رونق اقتصادی در این منطقه باشیم.

ذاکر در ادامه با بیان اینکه پرداخت به مشکلات معیشتی از دیگر مباحث مطروحه در این دیدار بود، اذعان داشت: توجه به اقشار ضعیف و آسیب پذیر آذربایجان‌غربی از دیگر مباحث مطروحه این دیدار بود به طوری‌که ۴۰ هزار کارگر استان در لیست انتظار بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

وی تاسیس دانشگاه بین‌المللی در ارومیه، جلوگیری از فرار سرمایه‌گذار، تاسیس فرهنگستان زبان مادری و اجرای اصل ۱۵ قانون اساسی، بلاتکلیفی ۳۰۰ هزار تن سیب صنعتی استان، توجه به صنعت خودروسازی در استان را از دیگر مباحث و درخواست مطرح شده در این دیدار عنوان کرد.


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا