اصفهان

از سه فاز «بهارستان» تنها یک فاز تحویل شهرداری شده است

از سه فاز «بهارستان» تنها یک فاز تحویل شهرداری شده است

به گزارش برگزیده های ایران از اصفهان، محمد شبانی با بیان اینکه شهر بهارستان به صورت کامل به شهرداری تحویل داده نشده و این امر بزرگترین مانع برای ارائه هر چه بهتر خدمات شایسته و مناسب به شهروندان این شهر است، اظهار داشت: از سه فاز شهر بهارستان تنها یک فاز به شهرداری تحویل داده شده است که این فاز هم براساس صورتجلسه نیم بندی تحویل داده شده نه براساس دفترچه ای که براساس قانون طراحی شده و باید تحویل داده می شده.

وی ادامه داد: در صورتی که شرکت عمران آمادگی آن را داشته باشد شهرداری می تواند دو فاز دیگر را تحویل بگیرد و در ظرف مدت دو سال تمام زیرساخت هایی که باید توسط شهرداری برای این فازها ایجاد شود را ایجاد کند تا امکان ارائه هرچه بهتر خدمات شهری به شهروندان مهیا شود.

شهردار بهارستان در ادامه به وجود اشکالاتی در حوزه حمل و نقل شهر بهارستان اشاره کرد و گفت: رسوب مسافر در ایستگاه های اتوبوس و منتظر ماندن مسافران به مدت یک ساعت و ۱۲ دقیقه بود که در حال حاضر با اقدامات انجام شده و خرید اتوبوس جدید این مدت زمان به ۱۰ دقیقه رسیده که در تلاش هستیم مدت زمان انتظار مسافران به زیر پنج دقیقه برسد.

شبانی در ادامه افزود: با مساعدت ویژه و بودجه دولتی ۳۰ دستگاه اتوبوس جدید خریداری و به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر بهارستان افزوده شده که برای خرید این ۳۰ عدد اتوبوس جدید ۷۵ درصد هزینه آن یعنی ۱۱۴ میلیارد تومان از ۱۵۵ میلیارد تومان آن را دولت پرداخت کرده است.

وی در ادامه اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات در سطح شهر بهارستان کمبود دستگاه‌ها و ماشین‌آلات شهرداری است که با استفاده از کمک دولتی تعدادی از تجهیزات مورد نیاز از جمله کشنده بتن با هزینه سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، لودر به مبلغ پنج میلیارد تومان و سه تراکتور به مبلغ بیش از یک میلیارد تومان خریداری شد.

شهردار بهارستان با اشاره به وجود زباله گردها در سطح شهر بهارستان و جمع آوری پسماند خشک توسط آنها بیان کرد: تا پایان فروردین ماه سطل‌های مکانیزه زباله در سطح شهر نصب می شود که این سیستم دفن زباله به صورت پایلوت در دو قسمت از شهر در نظر گرفته شده، سپس با کمک مجتمع‌های مسکونی در سایر نقاط شهر نیز این طرح اجرایی می‌شود.

سیستم کند شهرسازی بهارستان به دلیل بروکراسی اداری

شبانی با بیان اینکه یکی دیگر از ایرادات شهر بهارستان سیستم شهرسازی است که به دلیل بروکراسی اداری کند است و این بروکراسی برای مرم اذیت کننده است، گفت: اواخر اسفندماه سال گذشته مجوز تعویض سیستم و نرم‌افزار شهرسازی را اخذ کردیم و انشاءاله در بهار امسال سیستم نرم افزار شهرداری تعویض شود.

وی در ادامه به اصلاح بودجه شهرداری بهارستان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: بودجه شهرداری در سال گذشته ۱۸۲ میلیارد بود که در بودجه امسال این رقم به ۳۲۱ میلیارد تومان رسیده است.

شهردار بهارستان با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری بهارستان ۶۰ درصد جاری و ۴۰ درصد عمرانی است، گفت:اما بودجه سال جاری ۴۵ درصد جاری و ۵۵ درصد عمرانی در نظر گرفته شده که امیدوارم بتوانیم در سال جدید اتفاقات بهتری را برای شهر و شهروندان بهارستان رقم بزنیم.

محمد شبانی در ادامه به تلاش مجموعه شهرداری برای اجرای برنامه های فرهنگی موثر و تاثیرگذار با هدف ارتقاع فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: اولین جشنواره ملی فرهنگی هنری «شهر فرهنگ» سال گذشته در بهارستان برگزار شد که این جشنواره در محورهای علمی پژوهشی، فرهنگی هنری و ادبی طراحی و اجرا شد و بیش از ۲۳ استان در آن شرکت داشتند.

وی ادامه داد: بیش از ۸۰۰ اثر به دبیرخانه اولین جشنواره ملی فرهنگی هنری «شهر فرهنگ» وصول و از بین این آثار ۳۲۰ اثر به مرحله داوری نهایی راه یافته اند.

شهردار افزود: برگزاری اولین جشنواره به میزبانی شهرداری بهارستان موجب شد بین هنرمندان و شهروندان و شهرداری ها تعامل زیادی وجود داشته باشد و این موضوع باعث شد تولیدات و ایده ها راحت تر به دست شهرداری ها برسد و ما بتوانیم از این پتانسیل ها به خوبی استفاده کنیم.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا