چهارمحال و بختیاری

از هشدار نسبت به گسترش عرفان‌های نوظهور تا ضعف فضاسازی شهری در مناسبت‌های مذهبی

به گزارش برگزیده های ایران از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالفضل احمدی عصر امروز در جلسه هفتم شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری، با اشاره به برگزاری اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شهرکرد در ۲۱ آذرماه، گفت: در این جلسه در خصوص همه اعضای حقوقی شورا رأی‌گیری و مصوباتی از جمله برپایی نماز باران در شهرستان شهرکرد تصویب شد.

برپایی شورای فرهنگ عمومی شهرستان در یک‌شنبه‌های پایان ماه

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شهرکرد افزود: این جلسه از این به بعد یک شنبه‌های آخر هر ماه برگزار خواهد شد تا گزارشات و مطالبات بررسی و به شورای فرهنگ عمومی استان ارجاع داده شود.

وی بیان کرد: در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مواردی با موضوعات خانواده، مدرسه و جامعه با اولویت نماز در این شورا ارزیابی خواهد شد تا چشم‌انداز و نقشه‌ راهی در این خصوص تنظیم شود و تا ۶ ماه دیگر روند عملکرد شورا توسط اعضای مجموعه و شورای مشورتی خارج از این مجموعه ارزیابی شود.

فضاسازی شهر در مناسبات مذهبی ضعیف است

حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا ملک‌محمدی در ادامه این جلسه با بیان اینکه فعالیت‌های درون‌سازمانی و برون‌سازمانی در ادارات بسیار ضعیف شده، گفت: متاسفانه فضاسازی شهر ضعیف است و در مناسبات مذهبی کمتر دیده می‌شود.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد چهارمحال و بختیاری افزود: متأسفانه این استان به خودی خود ضعیف است و نام استان در سطح کشور با نام استان‌های دیگر اشتباه می‌شود اما متاسفانه در صداوسیمای مرکز استان نیز نام استان به اشتباه تلفظ می‌شود که باید اصلاح شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین اسحاق سعیدی در ادامه جلسه گفت: در برخورد با فرق جدید طرح تشکیل کمیته ادیان و فرق مطرح شد تا در سال آینده شاهد برپایی کنگره بزرگداشت مفاخر و بزرگداشت عالمان دینی باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه استان با بیان اینکه تشکیل کمیسیون ادیان نیازمند کارگروه، دبیرخانه و … است، ادامه داد: این حرکت عظیم اعتبار و بودجه کافی نیز نیاز دارد که قطعاً در این مسیر از ظرفیت دستگاه‌ها و حوزه‌های علمیه استفاده می‌شود.

عرفان‌های نوظهور موریانه‌ای به تن دانشجویان

احمدرضا بسیج، رئیس سازمان بسیج اساتید استان نیز در پایان بیان کرد: عرفان‌های نوظهور موریانه‌ای است که به جان دانشجویان افتاده و تلفات بسیاری می‌گیرد لذا باید در این راستا برنامه‌ریزی دقیقی شود تا جوانان را نسبت به تهدیدهای فضای مجازی واکسینه کنیم.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا