لرستان

از واگذاری آزمایشگاه ها به بخش خصوصی تا ساخت ۱۲۰۰ تخت در لرستان

از واگذاری آزمایشگاه ها به بخش خصوصی تا ساخت ۱۲۰۰ تخت در لرستان

سید احمد موسوی: با دستور استاندار لرستان قرار است‌ بصورت هفتگی هر سه شنبه یکی از دستگاههای اجرایی استان نشست خبری با خبرنگاران برگزار نماید قرعه اولین نشست های خبری بنام دانشگاه علوم پزشکی لرستان درآمد و دکتر دلفان بهمراه همه معاونین خود در جمع خبرنگاران حضور یافت و به سوالات این قشر پاسخ داد هر چند از پاسخ های بهرام دلفان برخی از اصحاب رسانه قانع نشدند اما رییس بومی حوزه بهداشت و درمان استان نیز برخی انتقادات مطرح شده را خواسته شخصی دانست و برخی آنان را نتیجه اطلاعات غلطی دانست که توسط برخی از کادر اداری دانشگاه به بیرون دانشگاه هدایت می شوند .

دلفان همچنین برخی انتقادات و کمی کاستی های حوزه کاری خود را پذیرفت و رفع آنها را با همراهی مردم همکاران و اصحاب رسانه مسیر دانست و قول در جهت رفع مشکلات و کمبودها قول مساعد داد .

اما رییس دانشگاه به صراحت اعلام نمود هر کسی نقدی نماید بدون اغماض و بدور از بداخلاقی ها پاسخ های واقعی را ارائه خواهیم داد اما اگر در مقابل برخی زیاده خواهی ها کوتاه بیاییم به دانشگاه و همکاران خیانت می کنیم بنابراین از همه دوستان رسانه انتظار می رود دانشگاه را در راستای پیشبرد اهداف و توسعه همراهی نمایند .

به گزارش برگزیده های ایران لرستان ، اما رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان خبرهای تازه ای نیز در حوزه سلامت استان ارائه کرد و از واگذاری آزمایشگاه های تشخیص پزشکی دولتی در لرستان به بخش خصوصی خبر داد.

بهرام دلفان گفت : آزمایشگاه های تشخیص پزشکی دولتی در لرستان به بخش خصوصی واگذار می‌شوند

دکتر بهرام دلفان در این رابطه گفت : آزمایشگاه‌ های تشخیص پزشکی دولتی در استان زیادن ده هستند که درآمد آنها با هزینه هایشان هم خوانی ندارد و بایستی تعیین تکلیف شوند .

وی افزود: در حال برنامه ریزی هستیم که شرایط واگذاری این آزمایشگاه ها تسهیل شود تا در این خصوص مردم هزینه های زیادی پرداخت نکنند .

دلفان ادامه داد : آزمایشگاه های دولتی به شرطی که پس از واگذاری خللی در خدمات دهی به مردم ایجاد ننمایند و تعرفه های دولتی اعمال شود به بخش خصوصی واگذار خواهند شد .

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به بدهی های حوزه دارو در استان تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی در استان در حوزه بدهی دارویی۳۲۰ میلیارد تومان بدهکار است و تلاش می کنیم داروهای مورد نیاز مردم را برای هم استانی ها تهیه و عرضه نماییم .

وی افزایش میزان بدهی حوزه دارویی را تاخیر در پرداخت بدهی بیمه ها دانست و افزود : متاسفانه بیمه ها به تعهدات خود با تاخیر عمل می کنند و همین امر باعث حجم بالای بدهی دارویی ماست که انتظار می رود بیمه ها در موعد مقرر به تعهدات خود عمل نمایند تا بتوانیم خدمات مناسب و مطلوبی به مردم ارائه نماییم .

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ادامه با اشاره به بیمارستانهای در حال ساخت استان عنوان کرد: ۴ پروژه بیمارستانی در سطح استان در حال ساخت هستند که در مجموعه ۱۲۰۰ تخت به ظرفیت تخت‌های استان اضافه خواهد شد و بخش زیادی از مشکلات فضای درمانی استان مرتفع خواهد شد .

بهرام دلفان اظهار امیدواری کرد: ظرف ۳ سال آینده با احتساب بیمارستان ۶۴ تختخوابی رومشکان همه بیمارستانهای در حال ساخت تکمیل و به بهره‌برداری برسند .

وی همچنین گفت : تا آخر سال جاری همه بیمارستان‌های استان به تجهیزات پزشکی سنگین مجهز و به مردم ارائه خدمات خواهند داد .

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان به حوزه بهداشتی نیز پرداخت و گفت : ۱۰۵ پروژه در حوزه بهداشتی در استان ‌در حال ساخت هستند که مشکلات مالی از گذشته باعث بروز تاخیر و مشکلاتی در روند ساخت آنها ایجاد شده است اما برنامه ریزی و تلاش می کنیم مشکلات این طرحها مرتفع و در روند تکمیل آنها تسریع گردد.

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا