چهارمحال و بختیاری

از پاسخ شهردار به حواشی و شایعات تا تشریح تازه‌ترین اقدامات مدیریت شهری

به گزارش برگزیده های ایران از شهرکرد، محمدتقی جاپلقی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه شهردار برنامه‌نویس نیست بلکه تنها مجری است، گفت: شهردار باید بر اساس حاصل فکر افرادی که برنامه راهبردی و استراتژیک ارائه می‌دهند حرکت کند. 

شهردار شهرکرد افزود: برنامه‌نویسی وظیفه گروهی است که سلول‌های شهری را به درستی شناخته باشند البته که مدیری خوب است که هم برنامه‌نویس باشد و هم اجراکننده و حتی در برخی مواقع نیز نبوغی داشته باشد که بتواند در همه امور فعالیت کند.

وی ادامه داد: چشم‌انداز ۲۰ ساله شهری با برش‌های ۵،۱۰،۱۵ و ۲۰ ساله با کمک نخبگان و دانشگاهیان در حال تنظیم است که تا پایان دی ماه به اتمام خواهد رسید.

نصب تندیس سردار سلیمانی در ورودی شهرکرد

جاپلقی ادامه داد: تحویل پروانه ساخت در ساخت و سازهای جدید تنها با در نظر گرفتن موارد گرافیک شهری شامل نورپردازی، ساماندهی معابر، خیابان کشی و …. که همگی بر اساس متد روز انجام شود انجام خواهد شد.

شهردار شهرکرد بیان کرد: به مناسبت سالروز شهادت سردار سلیمانی و ۲۲ بهمن تندیس شهید در محل ورودی شهر نصب خواهد شد.

املاک شهرداری مدیریت می‌شوند

وی با بیان اینکه سیمای شهری یکی از معضلات این شهر است، ادامه داد: کلیه دکه‌های سطح شهر باید جمع و متحد‌الشکل شوند لذا طی طرحی همه املاک و مایملک شهرداری ساماندهی و مدیریت خواهند شد.

جاپلقی افزود: بزرگترین عامل کمک‌کننده شهری نگاه و فرهنگ مردم است چرا باید در شهری برای رعایت قانون رانندگی مانع و یا دوربین نصب شود اما گاهی برای جلوگیری از حوادث مجبور به نصب موانع هستیم.

برج‌های دوقلو به عنوان سرمایه شهرداری حفظ خواهند شد

وی بیان کرد: تا کنون برج‌های دو قلو به عنوان تهدید بوده اما با خرید زمینی در ضلع غربی برج به منظور کاهش ترافیک شهر و بالا نبردن برج تا ۲۴ طبقه و اکتفا کردن به ۱۳ طبقه می‌توان این تهدید را به فرصت تبدیل کرد، سپس به بنیاد مسکن تحویل داده شود تا به عنوان سرمایه شهرداری حفظ شود.

هنوز خانه سازمانی برای شهردار مهیا نشده است

جاپلقی در ادامه این نشست به سوالات خبرنگار فارس مبنی بر شبهات فضای مجازی بیان کرد: دو ماهی است که از خانواده دورم و هنوز در این شهر نتوانستند خانه سازمانی برای شهردار تهیه کنند که این امر در هیچ جای کشور وجود ندارد.

وی افزود: اگر می‌دانستم قرار است با این روش با شهردار برخورد شود و جدا از خانواده باشم به گونه دیگری تصمیم می‌گرفتم. 

شهردار شهرکرد افزود: در حال حاضر در مهمان سرای «طلوع» که خوابگاه شهرداری است زندگی می‌کنم و غیر از دو سه روز اول باقی هزینه خورد و خوراک از بودجه شخصی تأمین شده است.

مدرک دکتری اهدایی است

وی در خصوص وضعیت مدرک تحصیلی‌اش گفت: بنده از دانشگاه شریف مدرک گرفتم و همه مدارک همسطح‌سازی شد و قرار بود یک مدرک بالاتر به من دهند اما همزمان در حال گرفتن مدرک بودم پس یک مدرک بالاتر به بنده اهدا شد اما همه جا اعلام کرده‌ام که مدرک بنده فوق لیسانس است.

استخدام راننده به کسی مربوط نیست

جاپلقی با بیان اینکه هرکس به اندازه کار و تلاشش باید حقوق بگیرد، گفت: هر مدیر بعد از انتصاب با خودش یک اتوبوس نیرو به شهر جدید می‌برد، بنده یک راننده آوردم و برای سهولت کارش قرار دادی با ایشان بسته شد که این امر به کسی مربوط نیست و دلیلی برای توضیح بیشتر نمی‌بینم.

تعیین تکلیف برج دوقلو اولویت اولیه چشم‌انداز ۲۰ ساله

وی در خصوص تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بیان کرد: اولویت‌بندی پروژه‌ها بسته به سرمایه‌گذار دارد اما اولین برنامه تکمیل برج‌های دوقلو است که تا چند روز آینده به اتمام می‌رسد.

جاپلقی در خصوص اتمام پروژه فلکه آبی شهرکرد، افزود: اختیارات شهردار در قراردادهای جدید محدود است و خیلی تمایل به دخالت در این پروژه‌ها نداریم اما مسئولیت خود را در کنار اهداف شهرداری حفظ کردم و تا کنون بتون‌ریزی و سنگ‌کاری انجام شده و چند پروژه در ۲۲ بهمن افتتاح خواهد شد.

خدمت‌رسانی اتوبوس‌های جدید به محله‌های محروم 

وی با بیان اینکه پروژه منظریه هنوز به شهرداری واگذار نشده است، گفت: کارهای پایه برای این انتقال انجام شده و اتوبوس‌های جدیدی برای مناطق کم برخوردار در نظر گرفته شده و به محض تحویل پروژه فعالیت‌های خدماتی نیز اجرا خواهد شد.

شهردار شهرکرد با بیان اینکه طرح جامع طرح خوبی برای حل معضلات درآمد پایدار و ترافیک شهری خواهد بود، افزود: به فکر اصلاح بافت قدیمی شهر هستم اما تا کنون فرد متخصص در این حوزه پیدا نشده است که اگر پیدا شود حتماً از آن استفاده می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه ۳۷۰ تن قیر رایگان گرفته شده تا معابر محله‌های کم برخوردار اصلاح شود، بیان کرد: ۱۲۰ تن زباله روزانه تولید، بازیافت و جداسازی می‌شود.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا