خراسان شمالی

از پتانسیل اسفراین برای آبادانی شهرستان استفاده شود

به گزارش برگزیده های ایران از اسفراین حجت الاسلام سید محمد موسوی در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته که با حضورنمازگزاران و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی درمیعادگاه عاشقان الله مسجد اعظم امام خمینی(ره) شهرستان برگزار شد پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی با تبریک پنجم جمادی الاولی روز ولادت با سعادت بانوی قهرمان کربلا زینب کبری(س) و روز پرستار اظهارکرد: زینب کبری (س) پیام آور کربلا، پیام عاشورا که قیام علیه ظلم و حکومت یزید بود به خوبی این پیام را به جامعه بشریت منتقل کردند. 

وی گفت: ایثار و مقاومت زینب کبری باید الگوی امروز زنان جامعه اسلامی و به ویژه زنان ایرانی باشد. 

خطیب جمعه اسفراین در ادامه پرستاری را نیز شغل بسیار شریفی دانست و افزود: پرستاری شغل بسیار شریفی است که در کنار درد و آه و بیماری، بهبودی و شفاء و رحمت و بردباری می آورد و شغلی است که با مهر و محبت زائیده شده و با سلامتی و بهروزی قرین گشته است. 

حجت الاسلام موسوی با بیان عظمت حرکت حضرت زینب (س) در پرستاری از اسلام خطاب به پرستاران گفت: حضرت زینب (س) از اسلام و دین پرستاری کرد و امروز شما این اخلاق و رفتار را از آن حضرت آموخته اید، لذا اگر می بینیم پرستاران از خودگذشتگی و ایثار دارند، این از آموزه های اسلام و حضرت زینب (س) است .   

وی با اشاره به اینکه در مکتب شیعه خانه سالمندان جایگاهی ندارد، تصریح کرد: پرستاری و نگهداری از پدر و مادر هم در حکم پرستاری است. 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسفراین در بخش دیگری از سخنانش به پتانسیل های شهرستان در حوزه کشاورزی، صنایع و دانشگاهی اشاره کرد و افزود: صنایع فاخر و تحصیل بیش از ۳ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی اسفراین یک ظرفیت و پتانسیل است که بایستی از آن در جهت توسعه و آبادانی شهرستان به خوبی استفاده کرد. 

وی تولید یک چهارم گندم استان، قطب تولید پسته استان، رتبه نخست در تولید عسل و پرورش دام های سبک و سنگین را از استعدادهای ویژه حوزه کشاورزی و دامپروری شهرستان بیان کرد. 

امام جمعه اسفراین در پایان از تمامی شهروندان خواست در مراودات اجتماعی خود سعه صدر خود را بالا ببرند و با گذشت نسبت به یکدیگر مسائل و مشکلات اجتماعی را حل و فصل کنند.

انتهای‌پیام/د


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا