کهگیلویه و بویراحمد

استاندار؛ مردم از بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد به ستوه آمده‌اند/ اگر می‌توانید خدمت کنید اگر نه بروید!

به گزارش برگزیده های ایران از یاسوج، سید علی احمدزاده در نشست شورای بانک‌های استان در سخنانی مهم با اطلاع از تعداد مدیران بومی و غیربومی بانک‌های استان گفت: از همه بانک‌ها انتظار دارم احساس مسئولیت کنند. مدیران غیربومی هم تفکر بومی داشته باشند به این معنا که برای گره‌گشایی از مشکلات مردم این استان گام بردارند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مردم این استان کم‌برخودار و خانواده‌هایی هستتند که “قوت‌لا یموت”هم ندارند گفت: تاسف‌‌آور است که ۵۰ درصد مردم دیشموک تحت پوشش کمیته امداد هستند آیا کسی می‌تواند در این شرایط اقتصادی با پول کمیته امداد زندگی کند؟ یک مادر با ۴ دختر یتیم چگونه با هزینه کمیته امداد زندگی کنند ما خودمان کارمند هستیم و به حقوق آخر ماه دل خوش هستیم اما خانواده‌های محروم چه کنند؟

وی بیان کرد: دولت سیزدهم همت کرده تا در این استان تغییر و تحول ایجاد کند در دیشموک به مردم گفتم تو را به خدا نگوید ما را ببرند تحت پوشش کمیته امداد. مدیرکل کمیته و مدیر صندوق کارآفرینی امید را بردم تا برای مردم صحبت کردند که از طریق اعطای تسهیلات می‌شود صاحب شغل شد. پس در این مسیر از تمام بانک‌ها می‌خواهم سخت‌گیری نکنند.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: جوان‌ها جلوی مرا می‌گیرند و می‌گویند برای وام ازدواج سخت‌ گیری می‌کنند و ۳ ضامن کارمند از ما می‌خواهند چطور در دیشموک که همه  تحت پوشش کمیته هستند ۳ ضامن کارمند پیدا می‌شود؟

احمدزاده خطاب به سیستم بانکی با بیان اینکه بخشی را شما بانک‌ها هم حق دارید افزود: اما اگر بخواهید سخت‌گیری کنید کاری از پیش نمی‌رود توصیه می‌کنم تغییر رویه بدهید. در روستاهایی مانند قلعه رئیسی، دیشموک، چاروسا استعدادها و ظرفیت‌ها در دامداری، کشاورزی، صنایع دستی و اشتغال‌های زودبازده است اگر زنان و دختران متقاضی بیایند در بانک از شما تسهیلات بخواهند و سخت‌گیری کنید که فایده ندارد و کاری از پیش نمی‌رود.

وی با اشاره به ایجاد شهر دام در قم گفت: نظیر چنین کاری را می‌توانیم در کهگیلویه و بویراحمد داشته باشیم و کاری ایجاد کنیم که ۵۰ خانواده از آن منفعت ببرند. مخالف توسعه واحدهای دامداری نیستم اما مردم استان باید از ایجاد و توسعه این واحدها بهره‌مند شوند.

احمدزاده بیان کرد: اینکه یک واحد گاوداری ایجاد کنیم یا توسعه دهیم اما پول و درآمد آن به تهران برود سودی به حال استان ندارد و مشکل ما را حل نمی‌کند ایجاد واحدها برای بهره‌‌مندی هلدینگ نباشد بلکه برای مردم ایجاد شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بیان کرد: متاسفانه گلایه‌مندی از سیستم بانکی استان زیاد است، مردم هر جایی مرا می‌بینند می‌گویند بانک پدر ما را درآورد. به مردم می‌گویم بیاید تسهیلات بگیرید و شغل داشته باشید از بانک‌ها و سخت‌گیری بانک‌ها می‌نالند.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نمی دانم خود شما بانک‌ها با این همه سخت‌گیری که دارید می‌خواهید چه کنید اما با کمک معاون اقتصادی استانداری برای گره‌کشایی از وضعیت کنونی استان راه‌حل پیدا کنید و روش‌های اعطای تسهیلات را ساده‌تر کنید تا تغییر ایجاد شود‌.

احمد‌زاده با بیان اینکه همه جای کهگیلویه و بویراحمد از سیلاب و کلوار تا ممبی و قلعه رئیسی و لوداب و گچساران و بویراحمد و کهگیلویه و سایر بخش‌های استان را به یک چشم ببینید گفت: مردم همه نقاط استان کم‌برخوردار هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: رفع موانع سرمایه گذاری از طریق بانک‌ها مقدور است لذا توصیه می‌کنم موانع دست و پا گیر را بردارید. تسهیلات سفر رئیس جمهور به استان بیش از هزار میلیارد تومان بوده که باید برای ایجاد اشتغال از طریق بانک‌ها پرداخت شود اگر شرایط بانک‌ها اینگونه باشد که فایده‌ای ندارد.

وی گره اشتغال را در دست بانک‌ها دانست و گفت: گره‌ها را باز کنید اگر نمی‌توانید بدون تعارف بگوید و جای خود را به دیگری بدهید اگر شما به دنبال گره‌گشایی از اشتغال نیستند خودم در تهران پیگیری می‌کنم حتی از طریق دفتر ریاست جمهور هم عمل می‌کنم.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم از گره‌های کور بانک‌ها به ستوه آمده‌اند، توصیه می‌کنم مدیران بانک‌ها بر کارشناسان نظارت کنند به من گزارش رسیده که برای یک تسهیلات بانکی، کارشناس چیز دیگری از متقاضی خواسته است.

وی با توصیه مجدد به مدیران بانک‌ها گفت: اینکه نشد کار کردن. بر کارشناسان نظارت کنید آنهایی که رفتار درستی با مردم ندارند را تغییر دهید. دولت سیزدهم به دنبال کار جهادی است و به نیروهای پاک‌دست هم نیاز دارد. نظام کلی هزینه می‌کند تا شما مدیرکل شوید.

احمدزاده بیان کرد: ممکن است از هر هزار مدیر یک مدیر هم پایش بلغزد توصیه می‌کنم با فساد در بانک‌ها مقابله کنید تا مردم نگویند فلان بانک محل فساد و تباهی است. فردی آمده به من گفته چون کاری که بانک از من خواسته را انجام ندادم ورشکست شدم.

احمدزاده این بار خطاب به معاون اقتصادی خود گفت: آقای عسکری با مدیران پاک دست بانک‌ها فرهنگ درون بانکی برای ایجاد اشتغال را تغییر دهید. در سیلاب و کلوار شاید نتوانیم واحد بزرگ احداث کنیم اما می‌توانیم از مردم و زنان و دختران بخواهیم مرغ محلی پرورش دهند بعد بگویم مرغ‌ها را جمع‌آوری و کشتار کنیم و به سایر استان‌ها ارسال کنیم این اشتغال با ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومان شدنی است اما اگر بانک‌ها همکاری نکنند نمی‌توانیم کاری انجام دهیم‌.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه صد نفر مثل منِ احمدزاده و عسکری بیایند اگر روند کار این باشد تغییر حاصل نمی‌شود، گفت: شنیده‌ام نیروهای غیربومی بانک‌ها از بومی‌ها دلسوزتر هستند.همین آقای عسکری معاون اقتصادی را رئیس جمهور می‌خواست به تهران ببرد اما گفتیم استانمان بیشتر به ما نیاز دارد.

احمدزاده بیان کرد: امکاناتی که در تهران در اختیارم بود از کهگیلویه و بویراحمد بیشتر بود اما استان به من نیاز دارد هر جای دیگری هم که محروم بود می‌گفتند می‌رفتم اما حالا که موظف به خدمت در استانم هستم خدمت می‌کنم.‌شما را به خدا قسم می‌دهم و از شما  می‌خواهم این موانع و سخت‌گیری را باز کنید.

وی مدیران را به پاک‌دستی توصیه کرد و سخنان خود را با اولتماتوم به مدیران بانک‌ها به پایان رساند و خاطرنشان کرد: بانک‌ها وضع خوبی به لحاظ پرداخت تسهیلات و اعطای وام ندارند با این فرهنگ نمی‌شود کار کرد هر کسی به وظیفه خودش عمل کند و اگر اینگونه نبود به ما اعلام کنید تا فرد دیگری جایگزین شود و اگر خودتان به سراغ ما نیاید ما به سراغ شما می‌آییم.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا