آذربایجان شرقی

استاندارد بین‌المللی برای فرش تعریف و ارائه شود / تبریز پایتخت جهانی فرش و تابلوفرش

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، علی جهانگیری روز شنبه در جلسه شورای راهبری خوشه فرش و تابلوفرش تبریز با اشاره به اینکه تبریز در حوزه فرش دارای سابقه و دانش است، اظهار داشت: هنرمندان این هنر تمام اصول، قواعد و باید‌ها و نبایدها را در ذهن خود دارند که ضروری است مکتوب و به شکل یک استاندارد جهانی ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه تبریز پایتخت جهانی فرش و تابلوفرش است، گفت: متاسفانه در شهر جهانی فرش هیچ نماد و المانی از این هنر صنعت در سطح شهر دیده نمی‌شود.
 
جهانگیری تاکید کرد: ضروری است  شهرداری با بهره‌گیری از متخصصان و کارشناسان این هنر طرح‌های زیبا و در خور شأن از سبک‌های مختلف فرش را به صورت المان در نقاط مختلف شهر تهیه و نصب کند.
 
وی ادامه داد: کتابی در زمینه طراحی فرش با ماهیت تکمیل  زنجیره ارزش و افزایش توان تولید و کتابی نیز در زمینه پیشکسوتان حوزه فرش و تابلو فرش با ماهیت بررسی و تحلیل طرح‌های فرش و تابلو فرش برای ارتقای کیفیت و توان صادراتی تهیه و تدوین شود.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی، گفت: در راستای توسعه فعالیت‌های بازاریابی و فروش داخلی، برگزاری حراجی فرش و تابلو فرش به صورت کاملا تخصصی و فنی مورد بررسی قرار گیرد.
 
وی با اشاره به اینکه برگزاری حراجی یک امتیاز و مزیت جدید برای فرش ایجاد خواهد کرد، بیان داشت: تبریز در زمینه طراحی فرش در کشور اولین است و باید در این حراجی خاص‌ترین و بهترین طرح‌ها ارائه‌ شود.

انتهای پیام/۶۰۰۳۴/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا