چهارمحال و بختیاری

استاندار: آمار فوتی‌های کرونایی در چهارمحال و بختیاری بالاتر از میانگین کشوری است

به گزارش برگزیده های ایران از شهرکرد به نقل از روابط عمومی استانداری غلامعلی حیدری در خصوص اقدامات انجام شده برای مقابله با کرونا، گفت: در استان تلاش‌های خوبی در راستای مهار شیوع کرونا و افزایش آمار واکسیناسیون انجام گرفته اما کافی نیست و باید تلاش بیشتری در این رابطه انجام گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بنابر گزارش‌های ارائه شده آمار چهارمحال و بختیاری در شاخص بیماران بستری و فوتی، بالاتر از میانگین کشوری است که برای کاهش دادن این آمار باید در کنار نظارت‌ها بر بازگشایی‌های انجام شده، اقدامات ایجابی و فرهنگسازی در دستور کار قرار گیرد.

حیدری با بیان اینکه آمار واکسیناسون در استان باید به بالای ۹۰ درصد برسد، اظهارداشت: این آمار در برخی استان‌ها محقق شده است و می‌طلبد با جدیت در امر واکسیناسیون این مهم در استان ما نیز اجرایی شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری، عادی‌انگاری را مهمترین آسیب در افزایش شیوع کرونا دانست و گفت: اگر چه بسیاری از شهرستان‌های استان در وضعیت آبی قرار گرفته‌اند اما هنوز چهار شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و می‌طلبد دستورالعمل‌های بهداشتی به طور جدی رعایت شود.

لزوم تعیین یک رابط از علوم پزشکی در هر یک از مدارس

حیدری، نظارت بر مدارس را از مهمترین اقدامات برای مهار شیوع کرونا برشمرد و افزود: ضروری است تا دانشگاه علوم پزشکی یک رابط در هر یک از مدارس استان مشخص کند و از طریق این رابط علاوه بر مباحث نظارتی به ویژه بر تهویه کلاس‌های درس، در خصوص رعایت پروتکل‌ها و تزریق واکسن آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنان گروه‌های با  نفوذ همانند امامان جمعه و جماعات، رسانه‌ها و … نسبت به تشویق مردم برای دریافت واکسن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام کنند.

حیدری افزود: در مکان‌های پر ازدحام از جمله آرامستان‌ها و تالارهای پذیرایی نیز از سوی تیم‌های بازرسی نظارت بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام/۳۳۳۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا