اردبیل

استاندار اردبیل: تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری بهترین راه جذب سرمایه است

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل، سیدحامد عاملی عصر امروز تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری و تامین زیرساخت‌ها را بهترین راه جذب سرمایه و سرمایه‌گذار به استان دانست و اظهار کرد: برنامه‌های لازم برای این کار با همکاری مدیران استان تدوین و عملیاتی می‌شود.

وی افزود: سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل، تسهیل‌کننده خوبی برای تسریع در روند اقدامات توسعه‌ای و تکمیل پروژه‌های زیرساختی استان بود که با همکاری وزارتخانه‌ها محقق می‌شود.

استاندار اردبیل بیان کرد: با توجه به اینکه اجرای جاده‌های نیمه تمام از جمله اولویت‌های استان است، با تدابیری که اندیشیده شد، ۵۲ کیلومتر تا دو ماه آینده به بزرگراه‌های استان افزوده می‌شود.

عاملی تصریح کرد: استان اردبیل از نظر بزرگراه‌ها جزء استان‌های کمتر توسعه یافته بوده، به طوری که متوسط بزرگراه در کشور ۲۴ درصد و در استان ۱۲ درصد است.

وی تشریح کرد: تکمیل راه آهن، دیگر برنامه دولت در استان است که با اتخاذ تدابیر لازم امید داریم این پروژه تا سال آینده به بهره‌برداری برسد.

فراهم شدن زمینه اشتغال ۱۰ هزار نفر در استان

استاندار اردبیل با اشاره به پروژه مهم پایاب سد خداآفرین، اهمیت این پروژه به لحاظ اقتصادی و ایجاد اشتغال را یادآور شد و ادامه داد: با بهره‌برداری از این پروژه، امکان ایجاد ده هزار شغل برای مردم و جوانان فراهم می‌شود.

وی در خصوص ایجاد منطقه آزاد گفت: این مهم، مصوبه مجلس است و جزء استان‌هایی هستیم که در این خصوص مصوبه مجلس دارد و قطعا باید جایی انتخاب شود که دارای گمرک و مرز باشد.

عاملی بیان کرد: مطالعات مکان‌یابی به صورت تخصصی در حال انجام است و با اتمام مطالعات و عملیاتی‌شدن می‌تواند جذابیتی مهم برای سرمایه‌گذاران ایجاد کند.

وی در ادامه به پیشنهاد رییس جمهور مبنی بر فعال کردن دیپلماسی اقتصادی برای استان‌های مرزی اشاره کرد و ادامه داد: استان‌های مرزی دارای پتانسیل هستند و این مزیت نباید برای استان‌ها تهدید باشد.

روابط ایران و جمهوری آذربایجان افزایش می‌یابد

استاندار اردبیل گفت: در همین راستا دنبال این هستیم که برای تقویت فعالیت‌های اقتصادی با کشور آذربایجان برنامه‌ای تدوین کنیم و در این خصوص با همکاری وزارت امور خارجه و نهادهای مربوطه توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی را با این کشور داشته باشیم.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا